In plaats van net 8 weken zwanger 6 weken met kloppend hartje

<p>Dag dames, </p><p> </p><p>Vanmorgen de eerste echo gehad van onze eerste zwangerschap. Bleek het vruchtje te klein te zijn voor 8 weken (zoals was berekend). Er was wel goede hartactiviteit te zien. <br /><br />Volgende week donderdag mag ik alweer een nieuwe echo laten maken en dan moet het vruchtje gegroeid zijn en hartje natuurlijk nog kloppen. Er is ook een kans dat het stopt met kloppen omdat het te klein is. <br /><br />Super spannend, heeft iemand hier ervaring mee en kan het mogelijk toch een positieve uitkomst worden volgende week? </p>

Kan het niet zijn dat je zelf berekend hebt vanaf eerste dag laatste menstruatie ipv je eisprong? Daar zit al gauw 2 weken tussen. 

Hallo Noor,
Helaas kan ik je geen goed nieuws brengen, maar ik begrijp wel precies hoe je je voelt. Afgelopen vrijdag heb ik precies hetzelfde te horen gekregen. Ik zou 8 weken zwanger moeten zijn en mijn vruchtzak had ook het formaat van een zwangerschap van 8 weken. Het vruchtje zelf was echter amper groot genoeg voor 6 weken zwangerschap. Daarnaast had mijn baarmoeder een gekke puntige vorm. De verloskundige noemde het een T-vorm. Het vruchtje is maar 3,8 mm, maar het hartje klopte wel. Ik kreeg te horen dat de kans op een miskraam 70 tot 80% is, dus ik probeer me voor te bereiden op het ergste. Ik heb pas 30 mei mijn volgende echo. Heel veel sterkte! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Hou je me op de hoogte van de uitslag?

Hallo Noor,
Ik kon de spanning niet meer aan en heb om een echo gevraagd. Die heb ik zojuist gehad en alles was goed! De gekke vorm van de vruchtzak is nu normaal, het kindje is meer dan verdubbeld (10.45 mm) en het hartje klopte heel mooi. In plaats van de eigenlijke 9 weken, ben ik nu 7 weken en 1 dag zwanger. Dus hier een voorlopig succesverhaal van iemand die ook van 8 weken terug is gezet naar 6 weken...

Geen verhaal van terugzetten in weken maar wel te horen gekregen bij eerste echo dat het hartje niet goed klopte voor de tijd die berekend was. Ik zou toen 5+5 weken zijn. (Dit bleek uiteindelijk 6+3) te zijn. De gynaecoloog zei toen ook dat het mis kon gaan en die kans groter was dan dat het goed zou gaan, wat ik vreemd vond want het was nog zo ontzettend vroeg in de zwangerschap. Dat er überhaupt hartactiviteit was met de 5+5 die zij hadden berekend was al een goed teken lijkt mij nu zo achteraf. Heel fijn die opbeurende woorden, not! Nu ben ik ondertussen 33 weken zwanger en ze doet het vooralsnog helemaal volgens het boekje. Ik zou dus, hoe moeilijk ook, rustig afwachten. Het is nog vroeg in de zwangerschap dus er is nog niks van te zeggen. En zolang het hartje goed klopt nu lijkt mij niet dat er reden voor paniek is. 

Terug
Bovenaan