in ritme dwingen?

Hoi dames,

Mijn zoontje Daan is nu 13 weken en slaapt nog niet door. Hij krijgt sinds een paar weekjes voledige flesvoeding, Omneo, waarvan hij nog steeds 7 flessen drinkt. Hij drinkt dan niet meer dan 120ml. Heeeel soms drinkt hij 160ml. Hij weegt nu 5,5 kilo en mag dus al naar 5 voedingen per dag. Vanaf gisteren ben ik begonnen hem in een ritme te dwingen van 7, 11, 15, 19, 23 uur. Alleen vannacht kwam hij alweer om 5 uur. Ik kan hem niet echt lang laten huilen omdat mijn dochter dan wakker wordt en zij moet naar school. Ik heb hem toen water met een heeel klein beetje poeder gegeven want water wilde hij niet. Daarna heb ik hem om half 8 wakker gemaakt. Ik ben nu erg benieuwd hoe het verder gaat. ook ben ik benieuwd hoe het gaat als hij s'avonds pap gaat krijgen. Ik wil hier met 4 maanden meteen aan beginnen. Wie doet dit ook al meteen met 4 maanden?? En gaat hij daar van doorslapen?? Bij mijn dochter ging het allemaal vanzelf. Zij kreeg Similac. Zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? Dat Similac beter vult??

Oh ja, nog een klein dingetje: Hij heeft al sinds zijn geboorte groene poep. Is dit normaal?? De wijkverpleegkundige zegt dat sommige kinderen dat hebben!!

Groetjes Fenna.

Hoi. Ik denk dat in een ritme dwingen helemaal niet goed is, maar dat is misschien persoonlijk. Hij is eigenlijk nog zo klein en heeft misschien gewoon die nachtvoeding nog nodig. Mijn jongste is net de 6 maanden gepasseerd maar heeft ook nog steeds nachtvoeding nodig. Nou geef ik bv dus dat is misschien iets anders maar toch.. Ik heb me er ook een tijdje tegen verzet , omdat ik ook heel erg op mijn nachtrust gesteld ben maar dan ligt iedereen wakker terwijl als ik eruit ga om hem te voeden iedereen binnen een half uurtje weer slaapt..
Ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben en als hij honger heeft dan heeft ie honger!
Gr. Anne-Marie

hoi
tussen 2300 en 500 uur slaapt hij als ik het goed begrijp/...
IK ZOU ER EEN MOORD VOOR DOENhihihih
dat is 6 uur slaap achter elkaar super toch
die van mij is 10 weken en komt soms 2 keer per nacht en slaapt 4 uur achter elkaar echt vermoeiend maar ja ik probeer nu meer haar ritme te volgen heb al die tijd geprobeert er een ritme op te leggen maar heb het idee dat dat niet werkt
succes

Ik ben het ook gaan doen omdat hij juist steeds na twee uur alweer wilde eten en dus niet genoeg honger had om z'n flesje leeg te drinken. Hij drinkt te vaak en daardoor te weinig per keer waardoor hij dus weer heel snel honger heeft. Ik denk dat ik die cirkel even moet doorbreken. We zien wel hoe het gaat.

Groetjes Fenna

Merel heeft een week op de kinderafdeling in het zieknhuis gelegen nou daar leren ze het wel hoor een ritme.

Maar goed wat misschien ook helpt is het 's nachts niet te gezellig te maken.
Dus niet nog even kroelen en tutten muziekje aan etc maar alleen het nodige doen en meer niet.
Niet aankijken (is moeilijk)   niet praten etc.

Ik ben toen ze een week of 16 was (dus net geen 4 maanden) begonnen met rijstebloem door de ochtendvoeding.
Dit omdat ze de nachten doorsliep (heerlijk) maar 's ochtends was ze neit tevreden te krijgen.
ze krijgt nu inmiddels 4.5 maand
's ochtends 200 met een flinke eetlepel rijstebloem om 8.30
maar om 11.30 wil ze alweer
Dit was 10.00 120ml

Je zou kunnen proberen beetje een ritme in te bouwen ik maak Merel ook gewoon wakker hoor voor de voeding als ze nog slaapt.
want van 11.30 gaat ze wel door tot 15.45 en dan nog dat ik haar vaak moet wakker maken.
Maar is ze om 15.00 wakker krijgt ze de fles gewoon eerder.
Ik heb een ritme met een plus minus ervoor.
Om 22.15 krijgt ze de laatste fles ook met 2 scheppen rijstebloem.
Dit wil ik steeds vroeger gaan doen zodat ik op een gegeven moment de fles van 18.45 kan laten vallen is mijn hoop.

O en even iets positiefs bij kleine kinderen heet het de nacht doorslapen als ze langer dan 6 uur acher elkaar doorslapen.
Dus hij slaapt dus gewoon al door. MOet alleen nog iets langer worden.
En dat komt echt vanzelf.

Mij lukt het in iedergeval niet om hem echt in een ritme te krijgen. Wat ik wel doe is overdag wakker maken om de 4 uur.  Maar vaak komt hij ook wel eerder, hij drinkt volgens mij niet altijd genoeg. Maarja vertel een kind van 8 weken dat maar eens....

Hoi!
Mijn dochter is 4,5 maand en krijgt nog steeds 6 voedingen per dag (5x borst 1x fles). Soms slaapt ze het klokje rond en krijgt ze dus 5 voedingen, maar meestal komt ze 's nachts nog een keer. Ik vind dit niet zo'n probleem. Ik voed haar even in bed en na 20 minuutjes slapen we weer verder. Ik weet natuurlijk niet wat ze aan de borst drinkt maar haar fles drinkt ze nooit leeg. Meestal drinkt ze maar zo'n 130 cc. Maarja, vol=vol. Sommige kindjes drinken gewoon liever vaker wat minder en dat is misschien  wel eens "lastig" omdat je wat meer gebonden bent door de voedingen, maar ach, het is relatief maar zo'n korte periode. Hij veranderd heus wel. Ik ben niet zo voor dat volstoppen met pap enzo voor de nacht in de hoop dat ze doorslapen. Het maagje is niet groter dan hun vuistje! Nee, ik dwing mijn dochter zeker niet in een ritme. Als ze honger heeft laat ik haar echt niet een uur huilen omdat ze dan op schema ligt. Ze regelen heel goed zelf hoeveel en wanneer ze het nodig hebben.
Maarja, dat is mijn mening.
Groetjes, Mariska

Hi,

Ik ben niet van het dwingen, kindje geeft het zelf aan.
Bij mij op de wijk hadden ze op een gegeven moment ook gezegd dat ik er de laatste voeding vanaf mocht halen, omdat ze toch wel groot genoeg was, nou laat me je vertellen dat is de grootste fout die ik heb gemaakt, ineens kwam ze 's nachts en heeeeeeeeeeeeeeeeel vroeg wakker, nou dat doen we dus niet meer.

Inmiddels is ze 15 maanden en slaapt wat meer door, maar het is nog steeds niet echt helemaal super. Ook ik ben gesteld op m'n nachtrust, maar goed, ik moet als moeder ook luisteren naar de behoeftes van m'n kind.

X

Terug
Bovenaan