in slaap huilen

hoi hoi, het gaat dan wel niet over voeding, maar hoop dat jullie me op dit forum wel antwoord kunnen geven.

mijn dochtertje nu 7 maanden huilt zichzelf vrijwel altijd in slaap. Nooit heel lang hoor, meestal tussen de 5 en tien minuten, maar ze gaat eerst echt oorverdovend huilen. Dit heeft ze al haast haar heel leventje. Zijn er moeders of vaders natuurlijk die dit herkennen, en zo ja, hoe lang heeft dat geduurt, ging het vanzelf over, of blijft het zo?
 
Hoi Ilona,

Mijn dochter gaat ook 9 van de 10 keer zo slapen. Je geeft zelf al aan dat het na 5 of 10 min. al over is. Het hoort dus waarschijnlijk gewoon bij haar en is het net als mijn dochter een gezelligheidsdier die er heel erg aan moet wennen om vanuit de gezelligheid ineens "alleen op de wereld" te zijn. Ze heeft het dan even nodig om alles van zich af te huile. Ik kan alleen maar zeggen, maak duidelijk voor je dochter dat het bedtijd is, dmv een ritueel, doe niet meer te druk met haar, geef haar laatste voeding op een rustig plekje (wij geven m al vanaf haar geboorte op onze slaapkamer, weg van de tv, teveel andere indrukken ed)doe een muziekmobieltje aan en/of zing een liedje, zeg duidelijk tegen haar dat ze nu moet gaan slapen en loop loodrecht de deur uit. Zo kom je duidelijk over, meer kan je naar mijn idee niet doen.

Succes ermee!
Gr. Marieke
 
Herkenbaar. Heeft onze dochter van 10 maanden ook lang gehad. De laatste tijd gaat het iets beter. Volgens mij hoort het gewoon bij haar. t was zo leuk en nu lig ik zomaar helemaal alleen in dit akelige bedje. Ondertussen wel hartstikke moe met haar handjes in de ogen wrijvend. De laatste tijd zingen we altijd een liedje voor het slapen gaan & dan is het goed.
Succes ermee
 
ja hoor herkenbaar ook hier hoor. Kim doet dat ook al haar hele leventje, ook al is ze pas 8 mnd oud. elke avond weer, soms een keer niet. Even eruit halen, troosten, beetje water, en weer terugleggen en dan is ze stil. Ze is ook een gezelligheidsdier, vindt alles leuk, het leven is 1 groot feest voor haar, en dan vindt ze het dus niet leuk om in haar beetje te moeten. soms als we het goed timen, zodra ze in haar oogjes gaat wrijven en haar dan op bed leggen, lukt het, maar ik heb me al ingesteld op dat ze dat wel blijft doen helaas. Maar goed, het is het enige moment van de dag dat ze huilt, huiluurtjes heeft ze nooit gehad, niet een half uur per week dus ze moet ook wel ff van haar af kunnen huilen maar ik vindt het ook zielig hoor!

groetjes sandra
 
nou mijn zoontje is 3 jaar en jengelt zichzelf ook in slaap,niet echt huilen maar ongeveer 10 min jengelen ( met zij ogen dicht dus)Dit doet hij dus al 3 jaar Maar het zal wel bij hem horen(als hij 18 is zal ie dat vast niet meer doen (hoop ik)

groetjes Karen
 
Hoi Ilona,

Ik herken je verhaal hoor. Akim heeft dat ook elke keer wanneer we hem op bed leggen. Hij is ook een bezig bijtje en vindt het ook niet leuk om alleen in bed te gaan liggen. Wanneerw e erbij zijn huilt hij niet meer. Maar wanneer we weggaan is het brullen. We laten hem gewoon liggen en vaak, soms ookniet, valt hij in slaap. Gisteren lukte het hem dus niet, ik denk dat hij te moe was. Ik vind het niet leuk om hem huilend achter te laten. We zetten ook voortaan de babyfoon eventjes uit, anders gaan we te snel naar hem toe. Ik hoop inderdaad dat het snel overgaat en dat hij lekker rustig gaat slapen. Wij proberen ook een slaapritueel aan te houden, maar dat gaat niet altijd. Er gaat zoveel tijd in zitten. Ik wil wel proberen wanneer hij de laatste flesvoeding niet meer heeft dat wel toe te gaan passen. Eerst voorlezen en dan naar bedje toe. Nu zeggen we het versje naar bed, naar bed.... op wanneer wede trap oplopen. Misschien helpt dat ook wat, wanneer je dit altijd opzegt.

Ik wacht gewoon nog eventjes af.

Veel succes er nog mee. Groetjes
 
Blij te horen dat er meer kindjes zijn die het hebben. Uit de reacties begrijp ik dat het dus nog wel even een tijdje kan duren voor het over is.
Ik ben er op zich wel aan gewend hoor, maar vind het voor haar zo sneu. Maar ja hoort nu eenmaal bij haar dan.
Bedankt voor de reacties! groetjes ilona
 
Terug
Bovenaan