In slaap huilen

Hallo!

Onze dochter van bijna 4 maand huilt zich altijd in slaap, nu is dat bij ons niet zon probleem, we zijn allang blij dat we dat weten en haar er dus niet steeds uit halen. Maar het is wel eens lastig als je ergens anders bent. Of als zij bij de oppas is. die halen haar er dan al gauw uit, nu was dat in het begin niet zo erg, maar nu word ze toch iets wijzer en denkt he! dat werkt leuk! ik hoor aan haar huilen als ze moe is of dat ze echt wat heeft.
Maar mijn vraag is tot welke leeftijd blijft dit? Wie heeft daar ervaring mee? Doen ze het ook nog als ze groter zjin, dan lijkt me het vervelender.

Ik hoop op veel reacties!
groetjes
 
Hallo,

Nou het ene kind heefft het nodig om zich in slaap te huilen en het andere kind niet. ik zou wel streng erin zijn door altijd het zelfde te doen, dus haar er niet uit halen als jullie dat niet doen en het gaat goed. Anders hebben ze het inderdaad   snel door hoor al binnen 2 keer soms.
Ja meid wanneer het over gaat weet ik niet, mijn dochter is 7 mnd en doet het nog steeds de ene keer wel en de andere keer niet.
Succes Helen
 
Ik denk niet dat ze van die enkele keer logeren ook van jou verlangt dat je haar eruit haalt. Maar goed, ik je dochter natuurlijk niet, ieder kind is weer anders. En misschien moet je heel duidelijk zijn naar de babysitters dat ze haar er niet uit moeten halen.

titiana
 
Mijn dochter van 14 maanden doet het nog steeds weleens....In het begin deed ze het altijd maar opeens ging ze wat liggen kletsen tegen haar knuffels in bed errug schattig en sindsdien is het minder...Het is gewoon duidelijk dat ze haar dag moet verwerken als ze in bed ligt. En soms kletst ze wat en soms huilt ze...Ze huilt meestal als ze een drukke dag heeft gehad dan heeft ze veel indrukken en die moet ze verwerken....
Is heel goed dat ze het zelf al zo goed verwerken en elk kindje doet dat of zijn of haar eigen manier toch??
 
Danique is nu 5 maanden en huilt ook nog steeds met slapen gaan, heel kort meestal en   s avonds langer, als ik haar op tijd naar bed breng is het minder.
Is er visite en zit ze veel bij iedereen op de arm dan is het een drama dus dat probeer ik nu te voorkomen. Leg haar dan in de box, en zeg dat ze even lekker gaat spelen.
Op de KDV laten ze haar ook huilen, geen probleem, alleen ik heb met andere oppas nog wel eens de ervaring dat ze er dan wel na 1 minuut al weer uit is.....en dan thuis het ook verwachten alleen daar reageer ik dan niet op. Dus ik geef nu altijd een schrift mee waarin staat hoe en wat de bedoeling is. Dan gaat het wel goed,

Maaike
 
Sigrid huilt, nee jankt, zichzelf ook vaak in slaap. Zij is bijna 4 maanden. Als Sigrid zo huilt bij  het naar bed gaan, is ze vaak oververmoeid. De laatste paar dagen ga ik daarom  iets eerder van start met het ritueel slapen gaan; eerst in bad, dan een fles, liedje  zingen van ik ga slapen ik ben moe,  het voorlezen van het boekje Nijntje en het aanzetten van haar muziekje... En ik merk dat het nu wel stukken beter gaat met het slapen gaan. Door het voorlezen hoort ze nog even mijn stem op een rustige manier en ik denk dat ze dat erg prettig vindt. Ze wordt er rustig van en ligt lekker te sabbelen aan haar fopje. Vanavond bijvoorbeeld heeft ze helemaal niet meer gehuilt!!! Het blijft altijd moeilijk met die kleintjes, maar ik denk dat als  je elke dag een vast ritueel aanhoudt en aangeeft dat  het goed is, dat je  kleine zich op een gegeven ogenblik er sneller bij  neerlegt dat het bedtijd is. En ik mag toch ook hopen dat als ze 2 jaar is, dit niet meer doet.... Ik hoop dat mijn bedritueel vruchten afwerpt in de komende tijd...
Succes    
 
Mijn zoontje van 12,5 maand huilt sinds 3 dagen ook weer zichzelf in slaap en hij al eerder zo'n periode gehad. Alleen soms raakt hij zo overstuur, dat hij ervan gaat spugen. Gisteravond kwam na 20 minuten huilen zijn spagetti eruit. Wij willen hem in principe niet uit zijn bedje halen als hij huilt met in slaap vallen, omdat ik ervan overtuigd ben dat ze dat zo door hebben... maar als hij van het huilen gaat spugen moet je wel. Ik vind het erg moeiljk om hem te laten huilen, maar ik heb gemerkt dat deze periode dan wel sneller overgaat.
 
Terug
Bovenaan