in slaap huilen

hoi meiden,

Mijn dochter, ruim 14 weken, huilt zich elke avond in slaap. Dit duurt makkelijk 1 uur. We hebben al van alles geprobeerd maar het blijft. Er af en toe even heen, of juist wegblijven, speen, enz.
Overdag gaat ze vrij makkelijk slapen. dan protesteert ze wel even, maar nooit langer dan 15 min. Wie heeft ook een kindje die zich in slaap huilt en weet misschien een oplossing?

groetjes, da77

Hallo,

Het kan zijn dat ze dan haar huiluurtje heeft. Tijs heeft dat aan het eind van de middag. Hij is dan wel moe, maar wil dan niet slapen. Hij ligt dan volop te huilen, maar valt uiteindelijk dan toch wel in slaap. 's Avonds is het vervolgens geen probleem om hem naar bed te leggen. Soms kletst hij nog wat, maar valt altijd zonder huilen in slaap. En de rest van de dag is het ook geen probleem, dan gaat ie ook altijd makkelijk slapen.

Ik kan je dus helaas geen tips geven.

Groetjes,
mama van Tijs

hoi hoi,

Wat vervelend zeg....
Misschien kan het helpen om een klein lampje te plaatsen en is ze bang in het donker?dat heeft mijn zoontje namelijk kwamen wij achter, vlakbij zijn slaapkamer staat een lantaarnpaal dus is er altijd een schemering in zijn kamertje, laatst sliep hij in een heel donker kamertje en raakte hij helemaal in paniek, zo kwamen wij er dus achter.
Misschien heeft je dochter dat ook ineens?

Succes ermee!

groetjes leetje 1981

hallo,                

ik kan wel een heel boek volschrijven met hulpmiddeltjes die wij hebben geprobeerd om yoëll in slaap te brengen....hij is nu bijna 5,5 maand en sinds 3 weken slaapt ie eindelijk een beetje door....nog niet de hele nacht maar het begin is er.

de eerste paar maanden heeft yoell maar 10 uur per dag geslapen inclusief de nacht dus je begrijpt dat we erg moedeloos waren.

wat we de laatste tijd hebben geprobeer en wat schijnbaar bij ons heeft geholpen is het volgende:

= in de kinderwagen bij ons op slaapkamer en deze iedere avond een stukje verder richting zijn eigen kamertje zetten
= daarna de kinderwagen bak in zn ledikantje, en nu slaapt ie al een paar avonden direct in zn ledikantje, wel word ie tussen 4 en 5 wakker maar we doen niet moeilijk meer, we pakken hem gewoon bij ons en dan word ie nog wel een keer wakker voor de fles maar dan slaapt ie zeker tot acht uur door.

wel maken wij in overleg met de kinderarts gebruik van melatonine, dit is geen slaapmiddel maar een hormoonpilletje met een slaaphormoon die bij kinderen tot 3 jaar bijna niet aangemaakt word, sinds wij dit gebruiken gaat het bij ons gewoon stukken beter......maar ik begrijp je echt heel goed en het is ook nog eens frustrerend voor jou en je partner want je krijgt zelf ook nauwelijks rust

groetjes denise

Terug
Bovenaan