In slaap laten vallen

<p>Hoi,</p><p>ik lees overaaal op internet dat je je baby wakker (maar moe en slaperig) in bed moet leggen, zodat ze dit leren. Dit doe ik zovaak mogelijk. Tot nu toe wel altijd in de box. </p><p>Echter, vanwege t spugen hou ik mijn dochter altijd nog 20-30 minuten rechtop waarbij ze dus vaak in slaap valt. Dit is meestal savonds na dr laatste fles, dus van de ene kant heel mooi. Nou vroeg ik mij af (dit bedacht ik me in de vroege/late uurtjes ?) </p><p>Heel vaak wordt ze dan wakker als je dr in bed legt. En gaat dan (afkloppen) verder slapen.</p><p>telt dit dan als zelf in slaap vallen in bed, of is dit meer doorslapen en dus niet zelf in slaap vallen zonder mama of papa? En vanaf welke leeftijd leggen jullie de kinderen in hun bedje voor dutjes? Mijn dochter is nu 8 weken en heb nog niet zovaak geprobeerd om dr boven in bed te leggen overdag. Alle keren waren drama. Savonds gaat het dus wel alleen heel vaak in voorgenoemde situatie. </p>

Mijn dochter van 7 weken houden we ook vaak na de voeding een tijdje omhoog ivm reflux. Inderdaad savonds kunnen we haar daarna wegleggen. 
Overdag slaapt ze vaak bij mij in de draagzak omdat ze dan niet in haar wiegje wil. Heb hier onlangs een topic over geopend waar reacties opkwamen dat meerdere mensen dit hebben. Vaak na 3 maanden zou je ze wel beter kunnen wegleggen in bed. Gewoon af en toe proberen :)

Ik zeg dat het half zelf in slaap vallen is, en dat is hartstikke goed al! 
Ik merk bij onze zoon van 6 maanden dat als hij relaxed is, ik 'm ook weg kan leggen als hij bij mij in slaap valt. Ogen gaan dan even open, maar tukt weer verder. Is hij niet relaxed, dan wordt hij wakker zodra hij het matras raakt en gaat dan huilen.
Als je dochter wel zelf in slaap kan vallen in de box, heeft ze misschien wat omgevingsgeluid nodig om in slaap te kunnen vallen. Dan zou je zelf even boven kunnen rommelen als je haar op bed hebt gelegd. Dat werkt hier ook nog wel eens (en dan heb ik meteen m'n schone was in de kast ;)

Hoi,
Ik hield onze dochter ook altijd nog zeker een halfuur rechtop omdat er altijd wat terug kwam. Was zo bang dat ze er in zou stikken.
Geen idee of dat telt als wakker wegleggen en zelf laten slapen haha.
Bij ons sliep ze vanaf week 6 in haar eigen bed bij ons op de kamer. Vanaf week 7 lag ze ook snachts op haar eigen kamer. Wel vaak nog een dutje boven op mij :-D Vanaf 10 weken ongeveer ben ik haar ook telkens in bed gaan leggen voor alle slaapjes.
Dit heeft ze toen eigenlijk meteen gedaan en viel toen ook zelf in slaap. Kon haar toen na een voeding met grote boer wel redelijk snel wegleggen.

Onze dochter is nubijna 4 mnd en we kunnen haar idd wat vaker in bed leggen als zij wil slapen en nog wakker is. Ze heeft dan even nodig, brabbelt wat en gaat slapen. Maar echt niet nog bij elke slaap. Is denk ik wat je aanleert en hoe je kind erop reageert. Soms laten huilen heb ik ook een paar keer gedaan. Ze gaatdan pas slapen als ze of nog wat wil drinken of even op de arm bij mama is. 

Hier sliep Femke eigenlijk ‘s avonds en ‘s nachts al meteen goed in haar eigen bedje op haar eigen kamer, dat was heel fijn en we hebben denk ik ook wel echt geboft. Overdag heeft ze de eerste weken bij ons of in de box geslapen. Met 8 weken ben ik haar in haar eigen bed gaan leggen, want vanaf 12 weken moest ze naar de opvang en ze moest het toch leren vond ik! Dit ging eigenlijk meteen al vrij goed. Eerst huilde ze in het begin wel, maar na maximaal 10-15 minuten viel ze dan toch zelf in slaap. Nu gaat ze meestal slapen zonder eerst te huilen! Ze is nu 13,5 week oud. 
Als ze oververmoeid is door hele dag opvang, of zoals nu huilerig is door de entingen, gaat het wat minder makkelijk en houden we haar natuurlijk wat meer bij ons op schoot :) 

Terug
Bovenaan