In slaap op de buik draaien

Hallo moeders,

Mijn zoontje van 8 maanden draait zich s'nachts in z'n slaap op de buik. Dit is meestal om 3.00 a 3.30 uur. Wij draaien hem dan weer op zijn rug maar 5 min. later ligt hij weer op zijn buik.
Op zich zou ik het niet erg vinden maar hij ligt met zijn gezicht in het matras en dat vind ik wel een beetje eng. Hij gaat dan ook jammeren (gelukkig want dan weten we dat hij weer op zijn buik ligt).Ik probeer zijn gezicht wel op zij te draaien maar dan draait hij zijn gezicht net zo snel weer terug.
Dit gaat nu al een paar weken zo terwijl hij voorheen goed door sliep.

Heeft iemand tips voor ons want mijn man en ik zijn echt kapot na deze nachten.

Al vast bedankt,
Marije (www.gidio.nl)
 
Hallo, Marije

Onze dochter kroop ook al heel snel naar boven in haar bedje, ze draait nog niet om, maar het helpt wel als ze in een slaapzak slaap en die stop ik dan onder de matras, kan ze zich niet omhoog werken en ook niet omdraaien.
Hoop dat je hier wat aan hebt, laat even weten of het helpt bij jullie ??

Groetjes Patricia en Anouk(6 maand).
 
Hallo Patricia,

Ik heb de trappelzak onder het matras gestopt maar dit werkt niet. Hij draait zich gewoon om.
Wij proberen hem nu op zijn buik te laten slapen. Dit was ook de reactie die ze op het consultatie bureau hadden. "Als hij zich zelf omdraait gebeurd er nooit wat". Zeiden ze.
Veder is er niet veel aan te doen.

Toch bedankt voor je reactie.

Groetjes Marije en Gidio
 
Hoi
Mijn zoontje sliep al vanaf 3 maanden op zijn buik. Hij draaide toen nl. ook al op zijn buik. Ik heb hem toen in een slaapzak gedaan en lakens en dekentjes verwijderd. Jouw kindje van 8 maanden kan volgens mij zijn hoofd al draaien toch?? Daar is hij sterk genoeg voor. Het is best eng in het begin maar wij waren na 2 weken steeds eruit ook gebroken en hij is 2 slaapt hij nog steeds heerlijk op zijn buik
Suc6
 
quote: Marije schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2005 11:39:41'));

hallo marije,

onze dochter (9 maanden) draait zich ook graag op haar buik. in principe kan er volgens mij weinig gebeuren omdat ze toch wel al oud genoeg is om zichzelf weer om te draaien, maar voor de zekerheid   heb ik haar een speciaal fopspeentje voor de nacht voor haar gekocht. dan kan ze altijd ademen, ook als ze met haar hoofdje in het matras ligt.

groetjes,
annelies

 
Hallo Annelies,



Bedankt nog voor je reactie.

Mijn zoontje draait nu niet meer op zijn buik in zijn slaap. Ik denk
dat het gewoon een periode is geweest. Nu slaapt hij op zijn zij.

Hij vond het denk ik ook niet prettig om op zijn buik te liggen want
hij ging steeds huilen. Vandaar dat mijn man en ik er gek van werden.

Maar nogmaals bedankt iedereen voor jullie reacties.



Groetjes Marije


 
Hoi allemaal.

Mijn zoontje nu 8 1/2 maand draait al van af het begin op de buik anders wil hij niet slapen.
Op het bureau zeiden ze ook in een slaapzak laten slapen dan kan hij niet meer draaien nou wel dus, ook kruipt hij gewoon het hele bed door in slaapzak.
Ik laat hem lekker zo liggen als ik hem draai wordt hij weer wakker, ik weet dus niet anders meer.
Eerst vond ik het heel eng maar dat is dus nergens voor nodig, ze gaan zo liggen als ze zelf het prettigst vinden dat doen wij toch ook.

Gr. Fenna
 
Terug
Bovenaan