In slaap vallen aan de borst

<p>Hallo allemaal,</p><p>mijn dochter is 16 weken oud en heeft veel moeite met in slaap vallen. Het liefst alleen aan de borst en op mijn schoot. Zodra ze slaapt probeer ik haar in bedje te leggen. Helaas is ze dan altijd al weer wakker voordat ze haar matras aanraakt.</p><p>Voorheen was dit geen probleem en sliep ze haar ochtend- en middagdutje in haar bedje op haar eigen kamer. Rond 21.00 sliep ze ook gewoon in haar bedje en rond 23.00 nam ik haar mee naar onze kamer (zolder) en slaapt ze in haar wiegje. Het slapen in haar wiegje gaat nog steeds top. Ze is ook altijd zo vertolken naar dromenland. Helaas de andere slaapjes niet meer. ik heb het idee dat dit begon te verslechteren na haar sprongetje bij 12 weken en de prikjes ( waar ze best ziek van is geweest en heel veel sliep 3 dagen lang)</p><p>ondertussen zit ik nu hele avonden met onze dochter op de bank tot aan de laatste voeding. Ze raakt compleet overstuur als ik haar in bedje leg. Troosten, aaien, knuffelen werkt allemaal niet. Alleen drinken aan de borst en op mijn schoot slapen. Laten huilen gaat mij door merg en been, voor mij dus niet echt een optie. Wakker in bed leggen zorgt voor het zelfde drama. Ik ben bang dat ze te weinig slaap krijgt. (wisselt tussen de 12,5 en dik 14 uur.) Je ziet gewoon aan haar dat ze doodmoe is. Gaat trouwens naar bed bij de eerste signalen.</p>

Oja daarnaast weigert ze sinds ze slecht in slaap valt haar speentje. Waar ze eerst heerlijk van kon genieten en zo in slaap viel. We hadden de bibs speentjes en heb vandaag de ‘vlindervorm’ speentjes van vind geprobeerd. Ze gebruikt hem wel maar niet lang genoeg om haar te kalmeren of te laten slapen

Wat wil je zelf? Is het voor jou een probleem om haar bij je te houden tot/als ze slaapt? Als dat geen probleem is zou ik dat lekker doen, kennelijk heeft ze je nu nodig, gaat vanzelf wel weer over. Weet dat je haar zo geen verkeerde gewoontes aanleert maar meegaat met haar behoeftes. 
Misschien vind je dit een fijn artikel om te lezen. 

Terug
Bovenaan