in slaap vallen bij mama

Hallo,
mijn kindje van ruim 7 maanden valt altijd bij mij op schoot in slaap, ik probeer het hem nu af te leren maar dit gaat nogal moeilijk, ik wacht nu totdat hij rustig is en ik leg hem dan in bed, maar slapen ho maar, eerst is hij een half uur aan het spelen, dan begint hij te jammeren en vervolgens huilt hij zich overstuur, met als gevolg dat ik hem er maar uit haal en vervolgens valt hij bij mij wel meteen in slaap, dit gebeurt 's avonds maar ook overdag. Als hij 's nachts wakker wordt gaat het precies hetzelfde, ik leg hem dan maar naast me neer (zelf wil je ook wel slapen) hij slaapt dan weer binnen 5 minuten, vervolgens kan ik hem weer terug leggen in zijn eigen bedje, heeft iemand tips voor mij zodat hij gewoon in slaap valt ook zonder mij? Dan kan hij bv ook eens een nachtje uit logeren!
groetjes Jolien
 
Mijn zoontje heeft met 7 maanden ook een periode gehad dat hij zichzelf in slaap huilde, maar ik heb het maar zo gelaten. Op deze leeftijd huilt een baby zichzelf soms in slaap omdat hij op deze manier zijn indrukken verwerkt. Maar als hij zo lang huilt kan het ook helpen om wel bij hem te gaan kijken, hem even toe te spreken en over zijn hoofdje of buikje te aaien en dan weer weg te gaan. Je troost hem dan in zijn bed en hij leert dan dus dat hij best getroost kan worden maar dat hij niet uit zijn bed gehaald wordt. Als hij het hier erg moeilijk mee heeft kun je beginnen met om de 5 minuten naar hem toe gaan en dat dan afbouwen door er b.v. steeds 2 minuten bij te doen.
 
Heel herkenbaar, onze dochter valt ook het liefst bij mama op schoot in slaap. Bij 4 maanden had ik zelf zoiets van je moet in je eigen bedje in slaap leren vallen, wij zijn toen derect als we zagen dat ze moe werdt (gapen oogjes vrijven en zuerig huiltje) haar in haar bedje gelegt en een slaapliedje gezongen en weggegaan. meestal gaat ze eerst zachtjes huilen en dan steeds harder, in het begin gingen we dan na 5 min. even naar haar toe (we haalden haar er niet uit)troosten en weer weggaan. Het is de ''kunst'' om niet te snel naar haar toe te gaan, vaak komt juist na het harde huilen de slaap.
Succes
 
Je bent tot nu toe gewend geweest om je baby niet te laten huilen, maar je kind komt nu inderdaad op de leeftijd dat je haar juist wel even moet laten huilen. En inderdaad, na het harde huilen komt vaak pas de slaap.
 
Blijven proberen om hem in zijn eigen bedje te leggen hoor.....da's ook veel fijner voor jou. In bed leggen als hij aangeeft moe te zijn. Dan bolletje aaien/muziekdoosje..net hoe je dit wilt doen..en weggaan. Als hij gaat huilen weer teruggaan en opnieuw beginnen. Wel in zijn bed laten liggen hoor..Heb dit zelf bij mijn dochtertje toegepast en ja in het begin werd er moord en brand gehuild, maar door het iedere keer teruggaan en rustig maken ging het slapen steeds beter. Nu bijna 3 maanden later (ze is nu bijna 5mnd)leggen we haar in bed/ritueel uitvoeren en een heerlijke avond voor mezelf. Begrijp me niet verkeerd hoor, een kleintje die op schoot in slaap valt is heerlijk, maar op een gegeven momen kun je zelf geen kant meer op. Succes ermee.
 
Hallo meiden,
bedankt voor de tips, vanavond heb ik het weer geprobeerd, hij viel bijna in slaap op schoot, ik heb hem dus snel in zijn eigen bedje gelegd, eerst begon hij weer te spelen, toen zachtjes te huilen maar binnen 20 min. was hij zo hard aan het huilen (zo hard had hij nog nooit gehuild) hij was totaal overstuur (rood aangelopen, nasnikkenen verslikken en niet meer te troosten), ik heb hem er toch maar uit gehaald, daarna was hij een half uur klaar wakker. 's avonds krijgt hij altijd nog een fles en uiteindelijk is hij tijdens het drinken in slaap gevallen, morgen een nieuwe poging!
groetjes jolien
 
Terug
Bovenaan