in slaap vallen bij papa of mama

Hoi Dames,

Het gaat goed met Jannah, ze zit binnen een week al boven geboortegewicht !! Goeie melk blijkbaar ;o)
Ik vind het lastig om te bepalen wanneer ik haar in de box of bed moet leggen. Nu valt ze na haar drinken nog bij mij Martin in slaap op de borst. Daarna kan ik haar prima alleen leggen. Het voelt heerlijk om haar zo dicht bij me te hebben, maar wanneer moet ze nu gaan oefenen om alleen in slaap te vallen?? Wat hanteren jullie daarin? Soms is ze zo overstuur, ze schreeuwt en krijst dan heel hard het lukt mij dan echt niet om haar langer dan 1 minuut aan haar lot over te laten.... hihi mooi hoe je allerlei ideeen kan hebben over hoe je het wilt doen, maar dat het heel anders loopt.

Ik hoor graag jullie mening want ik heb toch zo nu en dan al mijn onzekere momenten als mama....

Hoi,

Kan me voorstellen dat je even naar je ritme moet zoeken en als je je intuitie achterna gaat doe je het al heel snel goed hoor.

Het is denk ik ook per kind verschillend. Bij onze dochter hebben wij toen heel strak het ritme erin gebracht op advies van de kraamhulp en zij reageerde daar heel goed op. Ik voedde om de drie uur, na de voeding verschonen, even spelen/knuffelen/of even in de box beneden en dan weer boven in haar bedje. Ik legde haar dan vaak wakker in bed en zette het muziekdoosje even aan. Soms huilde ze even, maar ze viel meestal vrij snel daarna in slaap. Als ik met haar wegging deed ik dat vaak in plaats van even spelen, dan legde ik haar na het verschonen in de wandelwagenbak of maxicosi en ging ik op pad. meestal viel ze dan onderweg in slaap tot de volgende voeding.

Wij hebben allemaal veel baat gehad bij die regelmaat en rust  maar er zijn vast ook veel kindjes die liever in de box liggen om alles mee te kunnen maken. Ik hoorde laatst dat kindjes die wat vroeger geboren zijn graag in de eerste tijd dicht bij papa of mama willen zijn omdat ze anders ook nog een paar weken in de buik hadden gezeten, klinkt logisch.

Maar goed, gewoon op je gevoel af gaan. En als je denkt dat je het ritme te pakken hebt dan gaat het aantal voedingen ineens omlaag waardoor je de tijd ertussen weer anders gaat indelen. Kortom, lekker doen wat goed voelt!

gewoon doen wat je hart je ingeeft!
aaron sliep vanaf dag 1 in de box,maar ook wel in zijn bed en ook wel op de arm,ik deed gewoon waar ik me goed bij voelde!
iedereen kan zeggen wat hij/zij wil maar het is jouw kind en als je het niet wil laten huilen zou ik dat niet doen!hebben we bij aaron ook niet gedaan,hij is nu 2,5 en een normale puber,niks mee te stellen,dus ik zou echt zeggen:volg je moederhart,en vaderhart:)want jullie kennen straks de kleine meid het beste!

groetjes nienke

Hoi,

Onze Kevin slaapt door het spugen vaak overdag in het wippertje in de box, maar het liefst zou ik hem in bed leggen, want heb er nog een rondlopen en die kan nog weleens herrie maken.
Hij heeft nu wat last van regeldagen en diaree en wil veel op schoot.
Bij onze eerste was het ook belangrijk dat er regelmaat in zat. Dus een vast ritueel van voeden, spelen en dan weer slapen. Ze weten dan wat er komt en dat geeft ze rust.
Je vindt je ritme vanzelf. Succes ermee

Evelien mv Dylan en Kevin

Terug
Bovenaan