In slaap vallen laatste fles

Lieve mama’s hoe doen jullie dat met de laatste fles in de avond?
Ons lieve meisje heeft al een goed ritme en gaat rond 8 uur boven naar bed(we merkten dat ze beneden heel onrustig was in de avond), ik maak haar dus voor de laatste fles wakker l..
Soms is ze echt niet wakker te krijgen, ik maak haar wakker doe haar slaapzak uit en ga dan vast haar flesje maken zodat ze even rustig wakker kan worden, meestal als ik terug kom ligt ze nog steeds te slapen, door van te voren te verschonen word ze wel wakker en wil dan eten, maar op de helft van de fles valt ze in slaap.. ze heeft misschien 2 x de fles helemaal op savonds en dan slaapt ze dus ook langer door..

Hoe doen jullie dit ? Vind het echt wel lastig omdat ik weet als ze alles op eet dat ze langer slaapt en dat is voor iedereen prettiger natuurlijk ?
 
Zou haar met 6 weken gewoon nog lekker in de nacht een x voeden. Met 6 weken is het echt een luxe hoor als je kindje dan al doorslaapt. Het is nog heel normaal dat ze dan snachts nog wel flesje lust.

Ik zou gewoon dat flesje lekker geven snachts en dan weer gelijk laten slapen. Ben je zelf ook met half uurtje weer in bed.

Onze beide mannetjes kon ik om 2300 nog fles geven en dan sliepen ze vaak nog half en sliepen ze weer tot 7 ofzo door. Maar jou kindje werkt blijkbaar niet op die manier dus lekker gewoon ff snachts flesje erin. Als ze wat ouder wordt en der tijden wat verschuiven komt vanzelf wel dat ze de nachten weer helemaal gaat pakken
 
Toen mijn dochtertje 6 weken was ging ik vaak met haar mee naar bed s avonds rond 20/21 uur. Dan sliep ik tot ze zich meldde en gaf dan de fles. Dan moet je er wel uit s nachts maar heb je toch je hoeveelheid slaap te pakken.
 
Ik herken dit wel. Mijn zoontje, nu 9,5 week  deed dit sinds 2 weken terug ook. We zijn sinds begin deze week gestopt met die late fles.
We hebben overdag proberen te rekken, door hem 's middags te langer te laten slapen. Of extra stukje wandelen, en elke voeding 30 min uit te stellrn zo. Dan heb je wel paar dagen een nachtvoeding, maar deze schuift ook steeds meer naar 7u. Soms een speentje erin dan sliep hij nog een uur.
Waardoor na een aantal dagen de laatste fles ipv 19:30u nu om 21u is. Dan slaapt hij door tot 7u.
Hier 4 flessen van 180+6. Kleiner en vaker accepteerde hij niet. Dus dit is prima zo. 
 
Ik vermoedde al dat ze heel jong was. :) Sorry dat ik het moet zeggen, maar het is wel echt zo, dus ik zeg het toch: 1 nachtvoeding met 6 weken oud, is echt ongelooflijk super super luxe. Ter vergelijking: ons zoontje kwam elke 2 uur op die leeftijd. Ja, elke 2 uur, ook 's nachts. En elke 3 à 4 uur is sowieso heel gemiddeld/normaal. Het is heel logisch dat ze meestal nog niet zo heel lang zonder voeding kunnen zo klein. Dus volgens je kindje ajb daarin, dat is het beste voor haar :) Dus niet forceren 's avonds, en gewoon die ene nachtvoeding geven :)
 
Terug
Bovenaan