In slaap vallen nachtvoedingen

<p>Hoi hoi,</p><p>Tijdens de nachten val ik zelf ook in slaap terwijl ik m’n zoontje (5wk) borstvoed. Dan word ik bijv. 1 uur later wakker. Ik leg hem na z’n avondvoeding in de co-sleeper en dan slaapt hij door tot z’n eerste nachtvoeding (rond 00.00u). Dan tijdens de voeding vallen we beiden uiteindelijk in slaap en word ik na een tijdje wakker. Ik leg hem dan terug in de co-sleeper maar hij wordt dan al gauw weer wakker en gaat hard huilen. Daarna weer enkel bij mij willen liggen is het enige wat helpt om te slapen. <br />Wie herkent dit? Iemand tips? <br /><br /></p><p>lieve groet,</p><p>Laura</p>

Hoi, ik heb dit ook vaak met mijn dochtertje van 7,5 weken. Ze slaapt tot de nachtvoeding rond 3 of 4 uur in haar eigen bed en daarna nog 3 uurtjes tot een uur of 7 bij mij. Heb mijn bed zo dat ze er niet uit kan rollen (daar staat de cosleeper, ze kan niet in kussens komen of onder de dekens verdwijnen. Ik accepteer nu dat het zo is en vind het fijn dat ik die strijd niet aan hoef te gaan 's nachts. Bij mijn zoontje wel gedaan en daar werd niemand beter van... Dus nu zo en voor ons werkt dat... Je moet zelf kijken wat bij jou past natuurlijk! Mijn zus ging altijd echt uit bed om te voeden, zodat ze niet in slaap kon vallen en dan na de voeding meteen baby weer in eigen bedje...

Bedankt, Esthy. 
ja, ik zorg er ook voor dat het veilig genoeg is voor hem als we in slaap vallen. Ik zet steeds wel een timer van 10 min maar dat werkt eigenlijk ook niet. Ik zal er dan maar aan toe moeten geven of idd ergens anders gaan voeden. 

Herkenbaar! Mijn dochter is 10 maanden en we vallen nog geregeld samen in slaap ? Iets met slaaptekort...;)
En ik vind het heerlijk, lekker knuffelen, dat lieve hummeltje in m'n armen, helemaal verliefd ?
Het is maar net wat je wil, vind je het prima, dan geef je er lekker aan toe. Je kindje is nog klein en hoe mooi dat hij het allerliefste bij z'n mama wil zijn! Als hij dan een uur bij jou heeft geslapen, lekker warm en veilig, dan snap ik wel dat hij in z'n eigen bedje wakker wordt en mama wil.
Wil je liever dat hij in z'n eigen bedje slaapt, ook prima! Maar dan kun je misschien beter een lekkere stoel neerzetten, dat je daar kunt voeden (op je eigen kamer of op zijn kamer, wat je zelf fijn vindt) en minder snel in slaap valt, zodat hij meteen in de cosleeper kan.
Alles is goed, doe waar jij je het beste bij voelt. Mijn zoontje heb ik altijd op de stoel gevoed, bij mijn dochtertje moet ik vaker voeden 's nachts en ben ik gewoon te moe om er uit te gaan ?

Had dit ook met mijn dochter. Wat (soms) hielp, was om tijdens het voeden even een kruik in de cosleeper te leggen. Die maakte ik gewoon ‘s avonds en legde ik naast bed, als ik ging voeden even in bed, daarna accepteerde ze het vaak beter, omdat ze niet van mijn warme bed naar een koud bedje ging. Verder sliep ik ook zet wat meer naar midden, dochter op rand van het bed met co-sleeper ernaast. Vond het minder eng als ze daar in zou rollen, dan dat ze tussen mij/man/dekens verstrikt zou raken.

Bedankt allen voor jullie reactie. Geeft me iig het gevoel dat alles ok is (zolang het veilig is natuurlijk). 
Het liefst wil ik hem in de co-sleeper laten slapen omdat 1. allerveiligst is en 2. ik slaap dan ook een stuk beter. Dus ik ga misschien wel weer met de kruiken aan de haal en kijken hoe ik hem in z'n wiegje kan laten slapen. Overdag lukt 1 dutje iig al en hij slaapt er in tot de eerste nachtvoeding. 

Ik sta nog erg open voor tips om niet in slaap te vallen en om hem 's nachts in het wiegje te laten slapen?

Terug
Bovenaan