In slaap vallen tijdens nachtvoeding

<p>Hoi allemaal,</p><p>Mijn tweede kindje is inmiddels 1 maand oud. Ons valt op dat ze in de nacht steeds wat langer kan slapen. Wat natuurlijk fijn is. <br />Ze gaat nu rond 19.30 de nacht in en dan begint haar eerste lange slaap tot 23.30 meestal. Ze laat dan 5 uur tussen de voeding. <br />Om 23.30 drinkt ze dan heel goed beide borsten leeg. Zo’n 20 min aan de eerste en nog eens 15 min de andere. Dan gaat ze weer slapen en wordt ze rond 4.00 wakker voor de volgende voeding. Die voeding drinkt ze echter maar een borst. En ze valt heel snel weer in slaap. Vaak na 15 min sabbelt ze alleen nog maar wat. We leggen haar dan weer terug in bedje omdat het ons niet zo verstandig lijkt haar in de nacht wakker te rammelen omdat nu net de eerste tekenen van het bioritme zich tonen. <br />Smorgens om 7.00/7.30 drinkt ze weer heel goed en “wakker”</p><p>toch maakt die voeding van 4.00 me soms onzeker. Moet ik haar niet toch wakkerder maken? Is het voor zo’n jonge baby wel goed om zo slaperig te zijn aan de borst?</p><p>ze groeit verder goed en is overdag goed alert. Is in een maand nu 900g bijgekomen. </p><p>Ik ben het van mijn eerste kindje niet zo gewend omdat die nog tot 12 weken iedere 3 uur wilde drinken en toen ook pas echt een bedtijd begon te ontstaan met langere slaapuren  </p><p>groetjes D. </p>

Lekker laten! Als ze in de nacht na 1 borst weer in slaap valt weer terug leggen en laten slapen.. dan zal ze die voeding ook het snelst overslaan en hebben jullie een betere nachtrust zonder een voeding er in.
Voor mij was het altijd fijn dat er tegen me gezegd werd dat je het goed deed. Wat ik hier lees doe je het super!! Zeker als ze al zoveel is bijgekomen in 1 maand tijd! Goed opletten op alertheid en plasluiers.. anders even CB bellen of langs de huisarts..

Nou dan gaan we gewoon fijn zo door. Dankjewel voor jullie bemoedigende reacties. Ik vind borstvoeding geven heel fijn maar soms kan het je ook onnodig onzeker maken omdat je niet weet hoeveel ze drinken bijvoorbeeld. 

Nou dan gaan we gewoon fijn zo door. Dankjewel voor jullie bemoedigende reacties. Ik vind borstvoeding geven heel fijn maar soms kan het je ook onnodig onzeker maken omdat je niet weet hoeveel ze drinken bijvoorbeeld. 

Dat had ik ook toen ik nog bv gaf. Ik was hartstikke onzeker!! Heb ook toen lactatie kundige gebeld en die zei me toen je MOET der om de 3u wakker maken, ook snachts. Terwijl m'n dochter super goed bijkwam. Dus ik dat gedaan, resultaat: nu pas sinds dikke 2 weken(nu 10,5maand) dat ze doorslaapt tot ong 07.00u.. heeft een tijdje nog nacht voeding gehad en is altijd tussen 5 en 6u wakker geweest.

Hier wordt altijd maar 1 kant gedronken. Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Als je zeker weet dat je een eerder moment niet mist, haar gewoon lekker laten?

Terug
Bovenaan