In slaap vallen

<p>Hoi!</p><p>onze baby is een maaier, inbakeren gaf averechts effe t. Nu kan ze na de nachtvoeding prima op haar rug in slaap vallen in de co-sleeper en slaapt met enige onrust maar wel redelijk. Maar overdag lukt op haar rug niet, ongeacht waar (box, ledikant, co-sleeper), terwijl ze op haar buik in 3 minuten in dromenland is. Nu laten we haar overdag op haar buikje slapen met alle nodige voorzorgsmaatregelen, om er voor te zorgen dat we ritme en voldoende slaap voor haar zo kunnen waarborgen. Echter blijf ik me zorgen om het risico op wiegendood houden. Wie herkent dit en wie heeft tips? Laten huilen werkt ook niet, dan slaapt ze ook in de nacht niet meer rustig. </p>

S nachts ligt ze op haar rug en dat gaat goed na de middernacht voeding, maar ik wil ivm de risico's liever dat ze overdag ook op haar rug kan slapen, en vooral rond 2000 na de avondvoeding. Ze kan sinds dag 1 haar hoofdje omhoog houden dus dat vermindert het risico, maar toch... 

Wij hebben onze zoon vanaf 6 weken op zn buik laten slapen. Ik vond het ook heel spannend, maar het was (en is) en enige manier om hem überhaupt in slaap te krijgen. Wij deden het ook snachts.
Ik ben er een aantal slaapjes naast gaan liggen met het uitproberen overdag. Toen ik zag dat hij zn hoofdje draaide en zichzelf echt goed kon redden, had ik er alle vertrouwen in en durfden we het ook snachts aan. Hij is nu 14 maanden en slaapt nog altijd op zn buik. Al is het wel ook altijd een slechte slaper gebleven.

Hier ook een buikslaper. De eerste paar dagen sliep hij zo slecht dat we op aanraden van de kraamverzorgster hem op z'n buik hebben gelegd. Hij ging per direct van een niet slaper naar een super slaper. Ik vond het ook maar niks. Tot 6 weken lag hij in de nacht dan ook in z'n puckababy, maar ineens pikte hij dat niet meer. Toen geloofde ik wel dat hij het kon en hebben we hem in de nacht ook op z'n buik gelegd. (met 100x controleren in de nacht) 
Hij is nu 3.5 maand en ik probeer hem af en toe slapend weg te leggen op z'n zij of rug, maar dat is hooguit een uurtje. Terwijl hij op z'n buik zo 6 a 8 uur slaapt.
Dekentjes en matrasje moeten hier in Nederland aan hoge eisen voldoen en zijn goed ademend. Leg zelf je gezicht maar eens op het matras. Het wordt afgeraden, maar bij mij zeiden ze zelfs op het cb, tja sommige willen nou eenmaal niet op de rug. Dus ik zou haar lekker laten slapen hoe ze het fijnst slaapt. 

Niet zo piepen hoor eerste x is alles eng maarja gewoon doen vind je kind ook fijn die van mij was zei slaper naja ik keek af en toen prima en nu buik draai alles slapen soms houdingen van krijg je nog adem maar ja meneer is zo sterk dat die gewoon kan doen wat die iwl

Mijn beide dochters sliepen en slapen nog steeds op hun buik. Ik kan ze 100x draaien, maar binnen 2 sec liggen ze weer op hun buik. Als je kindje t hoofdje goed kan draaien, kan t prima op dr buik slapen.. 
Slecht slapen is ook slecht voor je kindje, dus dan zou ik kiezen voor buik slapen.

Terug
Bovenaan