In slaap wiegen afleren

<p>Goedemorgen,</p><p>Mijn dochter van bijna 7 maanden moet nog steeds bij ieder slaapje in slaap gewiegd worden. Als ik dit niet doe, slaapt ze gewoon niet en is ze echt uren achter elkaar wakker. Terwijl ze met in slaap wiegen binnen 5 minuten lekker slaapt en ik haar makkelijk weg kan leggen. Toch wil ik graag dat ze zelf in slaap leert te komen (al lukt het s’nachts vaak wel om zelf weer in slaap te vallen).</p><p>Zijn er meer ouders die dit herkennen en hebben jullie tips om dit af te leren? Ik ben overigens niet van het laten huilen, jammeren is oké, maar laten huilen voelt niet goed voor mij.</p>

Wij hebben het zo voor mekaar gekregen:
eerst steeds wat korter wiegen op de arm en daarna in bed verder wiegen met een hand op het kontje (sliep op de buik). 
Vervolgens in bed leggen en dan wiegen met de hand op de kont. 
Toen alleen hand op haar kontje maar niet wiegen. 
Soms moesten we in die laatste fase nog wel eens terug en dan legde we weer even de hand op haar rugje/billetjes. 
Vanaf 5 maanden leg ik haar altijd wakker op bed. 
Succes! 

Zoals hierboven beschreven hele kleine stapjes nemen om het af te bouwen wiegen tot ze ontspannen is en dan in bedje en beetje aaien en doen wat je kindje maar lekke vind en steeds verder afbouwen 

Terug
Bovenaan