in slaap wiegen

Als mijn zoontje van 15 weken gaat slapen dan leg ik hem in zn wieg en wieg / wiebel m dan in slaap omdat ie anders niet kan / gaat slapen, maar t probleem nu is dat ie bijna te groot is voor t wiegje dus dan moet ie in zn ledikantje en dan kan ik natuurlijk niet meer wiegen met dat zware ding... Heeft iemand tips? Ik hoop niet dat ie dat wiegen nog lang nodig heeft om in slaap te komen...
 
het is het verstandigst ( en ook gelijk het moeilijst ) om hem vanaf nu te leren om gewoon zelf in slaap te vallen. dus niet in slaap wiegen of met de auto of kinderwagen gaan rijden.
gewoon naar boven pyama aan, in bed, een liedje zingen of een muziekmobiel aan en dan weg gaan. in het begin zal je kindje wel even huilen, ik ging dan als ze na een 15 min. nog huilde even kijken. Maar haalde ze niet uit bed, ik streek dan even over der hoofdje.
Na 2 dagen sliep ze na 5 min. huilen.
 
Ik denk ook dat je gelijk moet stoppen met dat wiegen. Je kind went eraan en afleren is dan moeilijk. En bovendien kan een kind van 15 weken zichzelf nog niet wakker houden. Als hij echt moe is, valt hij vanzelf in slaap, ook al moet hij daarvoor even huilen.
Dus als ik jou was, zou ik een ander ritueel verzinnen waarbij je kind zelf (dus zonder jou) in slaap gaat vallen.
Succes
 
het is natuurlijk moelijk als je een werkende ouder bent, maar er is bewezen dat als een baby huilend in slaap valt het stresshormoon nog lange tijd tijdens het slapen blijft aangemaakt worden (hij slaapt dus helemaal niet zo vredig als ie der uit ziet).
Leren slapen is ook een ontwikkeling die het heus wel leert als het er klaar voor is. Je dwingt je kind toch ook niet te kruipen als ie der niet klaar voor is, maar je kan hen er wel bij helpen.
geef hem dus gerust nog wat tijd en help hem in slaap te vallen. Het is toch fijner als je baby weet dat ie op je kan rekenen dan dat ie stopt met huilen omdat die zich der maar bij neerlegt dat jij toch niet komt.
 
Als je baby in het gewone bedje moet en toch nog gewiegd 'moet' worden om in slaap te komen, kun je hem misschien in het wipstoeltje of op je arm wiegen tot hij slaapt en daarna neerleggen. Dit vooral als tip na de opmerking van MIrjam hierboven. Succes.
 
Terug
Bovenaan