(In)slaapproblemen baby 6,5 mnd

<p>Onze dochter heeft momenteel de grootste moeite om in slaap te vallen. Ze is er nooit echt goed in geweest, maar door wat veranderingen gaat het nu echt waardeloos.</p><p>Ze heeft een speen, waar ze niet zonder in slaap kan vallen, maar die ze binnen 2 seconden weer uit haar mond trekt.. in het begin gaat ze dan nog een beetje teuten maar al snel begint ze te huilen. Als ik haar de speen weer in de mond doe, begint het hele verhaal weer opnieuw.</p><p>Ze sliep eerst in een slaapzak met wantjes, waardoor de speen eruit trekken niet zo makkelijk ging (maar soms toch lukte), alleen die slaapzak is nu echt te klein en warm. Sinds een tijdje slaapt ze in een dunnere slaapzak, wel met lange mouwen. </p><p>Ook de deken heb ik met deze temperaturen even van haar bed gehaald, ze slaapt wel onder een laken (die ze binnen no-time heeft los geschopt).</p><p>Ze heeft dus wat meer vrijheid en gaat al snel op de buik liggen, maar dan is ze vooral aan het spelen (met haar speen) en rondkijken, en op den duur begint ze te huilen.</p><p>Het maakt niet uit hoe vaak ik de speen indoe, ze blijft hem eruit trekken. Ik heb haar daarom al een paar keer laten huilen totdat ze in slaap viel. Niet mijn favo optie, maar een andere zag ik niet. Soms valt ze na het huilen in slaap, soms moet ik toch helpen met de speen en dan houd ik haar armen vast totdat ze slaapt.</p><p>Ik heb ook al geprobeerd haar een knuffeltje gegeven zodat ze daar aan kan friemelen ipv met de speen, maar dat helpt ook niet. </p><p>De keren dat ze zich in slaap huilt, slaapt ze op haar buik en blijft ze verder ook goed slapen. (Afgelopen nacht heeft ze zich zelfs geen één keer gemeld!! Normaal krijgt ze nog een late avondfles en moeten we minstens 5x heen om de speen te geven.) </p><p>Ik wil haar liever niet eindeloos laten huilen, maar ik kan ook niet steeds haar armen blijven vasthouden totdat ze slaapt. Ik ben zo bang ook dat ze daaraan wend.</p><p>Ergens wil ik ook wel graag af van de speen, omdat het voor mijn gevoel meer drama brengt dan oplost.</p><p>Waarschijnlijk ben ik verwend met onze oudste dochter die na een paar maanden rustig in slaap ging vallen met de speen en toen ze ouder werd zichzelf in slaap brabbelde. </p><p>Maar bij de jongste is het dus meestal drama...</p><p>Wanneer kon jullie kindje zelf rustig in slaap vallen? Tips en ervaringen zijn welkom. </p><p>(nogal een lang verhaal, maar ik moest even van me afschrijven)</p><p> </p>

Zo herkenbaar!!! Hier eigenlijk hetzelfde, alleen heeft mijn dochter geen speen. Ze kan ook niet zelf in slaap vallen. Soms valt ze aan de borst in slaap en kan ik haar wegleggen, maar meestal moet ik poosje naast haar bedje blijven zitten. Ik heb een tijdje gedacht 'ze moet het echt leren'! En werd er gefrustreerd van als het niet lukte. Nu heb ik me er bij neergelegd dat ze me gewoon nog nodig heeft om te gaan slapen. En ik merk dat het rust geeft, en dit lijkt wel te resulteren in dat het steeds sneller lijkt te gaan. Dus een hart onder je riem en mijn advies zou zijn, geef er een poosje aan toe. Geen angst dat er gewenning ontstaat, alles gaat in fases. Het komt wel goed.

Als ik naast haar bed blijf zitten gaat ze alleen maar keten en contact proberen te maken met mij. Alleen de speen geeft haar momenteel de aasociatie dat ze moet gaan slapen, maarja, die trekt ze er dus constant uit.
ik heb ook gewoonweg niet de tijd om er een tijd bij te blijven zitten, mijn oudste gaat dan lopen zeuren wanneer ik weer beneden kom, plus ik moet ook nog wat uren vinden om te werken. Ik hoop dus eigenlijk op een andere "oplossing". 
zijn er hier ouders die hun baby van 6mnd+ ook hebben laten huilen en daar achteraf juist wel of geen spijt van hadden?

Oh oh onze zoon die trekt ook steeds zijn speen eruit en gaat op den duur jammeren omdat hij hem mist en wilt slapen. We hebben nu een speendoek maar het werkt nog niet. Ik denk wel dat hij daar aan went uiteindelijk en danzelf zijn speen kan pakken.
Hij was altijd ingebakerd in de puckababy maar daar wil ik van af. Torn hebben we die veel te dure Fedde & Kees onzin gekocht wat helemaal niet werkt; handen kunnen makkelijk onder het lakentje uit en met die slaapzak komt ie ook gewoonbij zijn speen (en het is allemaal een ramp om het aan te doen)
Wij moeten nu ook vaak terug en weer de speen geven. Nu wel die van 6 maanden gekocht. Het is allemaal een spelvan uithoudingsvermogen ?

Wij hadden hetzelfde probleem en zijn zo'n twee weken geleden gestopt met de speen. Gewoon vanaf een bepaald moment niet gegeven. Eerste dag was vreselijk. Onwijs lang en veel gehuild (Ik ook) en weinig geslapen. Tweede dag nog maar een paar minuten huilen en dat is zo gebleven tot nu toe.
Hij gaat niet meer zonder huilen slapen zoals hij wel deed met speen. Maar toen moesten we er 6x per nacht heen en overdag kon hij zn dutjes niet aan elkaar knopen omdat hij daarvoor zn speen nodig had. 
Nu huilt hij overdag vaak 5 minuutjes voor hij in slaap valt, en dat is meer kreunen en jengelen dan echt huilen. S avonds zonder tranen naar bed voor de nacht.
Ons heeft het dus geholpen zn speen af te leren. We wilden hem behouden voor onderweg en troost, maar hij accepteerde hem binnen 3 dagen al helemaal niet meer. Niet nodig ook. 

Het gaat ik fases en ze heeft je nu nodig. Dat je meer dingen hebt te doen begrijpen wij maar die kleine niet. Zoek iets wat voor jou werkt en kies daarvoor. Iets waar je dus achter staat en kan volhouden. Onze 1e had het echt nodig om bij ons in slaap te vallen en sliep daarna als een Roos tot de volgende dag 08.00 uur nu hebben we een ventje dat prima in slaapt maar vaak wakker wordt in de nacht. Als ik mocht kiezen had ik liever de eerste haha dan sliepen wij een stuk beter ondanks dat we langer bezig waren met naar bed gaan.
wat ik wil zeggen, kindjes zijn verschillend ook al doe je hetzelfde. Kies waar jij je fijn bij voelt, laten huilen op deze leeftijd zou ik zelf niet prettig vinden. Dat hebben we pas gedaan toen ze 1 was omdat we toen echt hoorden wanneer het pijn was of gewoon ‘geen zin’. Onder de 1 jaar neem ik ze altijd bij mij als het niet lukt.

succes mama 

Speentje eruit pakken is super irritant, maar dat doen heel veel baby's. Ik gaf een 2e speen in z'n handje. Wat ook niet altijd hielp hoor. 
Over het laten huilen... Ik moet er vanaf het begin bij blijven zitten anders blijft hij huilen. Tussendoor meerdere keren geprobeerd, maar dat werkte nooit en voelde ik me super schuldig dat ik m zo liet huilen. Paar weken terug nog... 2x dik 2 uur gehuild en helemaal niks geslapen een paar dagen. Nu weer erbij en slaapt hij super moeilijk in omdat hij blijft kijken of ik er nog wel ben. Dus als je dat normaal niet doet, zou ik daar zeker niet aan beginnen;)
Ze leert vanzelf het speentje zelf terug te stoppen, dus voorlopig nog even heen en weer blijven lopen en meedere speentjes in bed. En anders dunne sokjes over de handjes ipv de krabwantjes

Wij hebben onze dochter dmv slaaptraining laten huilen.
Vond het lastig maar nooit spijt van gehad!
Ik weet even niet meer hoe die slaaptraining heette maar het is in ieder geval dat je na 1 min huilen teruggaat en zegt: mama (en papa) zijn in de buurt ga maar lekker slapen. En dat iedere keer verlengen met 2 min dus na 3 min, 5 min, 7 min en dat totdat ze slaapt.
Ze leert daarmee dat ze veilig in slaap kan vallen omdat ze weet dat jullie er toch zijn.
Kostte ons 2 avonden zo’n anderhalf uur maar daarna steeds korter.
En dat zeg ik het is lastig want je wil liever niet dat ze huilen maar het heeft bij ons echt gewerkt

Terug
Bovenaan