In stuit!?

Pfff! Ik ben vandaag precies 31 weken zwanger en denk te voelen dat het kindje sinds enkele dagen in stuit of dwars ligt. Mijn buik heeft een totaal andere vorm, ik heb niet meer een voortdurende druk op mijn blaas (dat is het enige voordeel), de bobbel van billen / rug / benen voel ik nu links onder en verder voel ik op allerlei plaatsen beweging waar ik eerst niets voelde... Ik hoop heel erg dat de kleine vanzelf nog draait de komende week / weken! Volgende week moet ik weer naar de arts en verloskundige en dan krijg ik ook weer een echo, dan weten we dus iig precies hoe het kindje ligt.
Draaien jullie kindjes nog veel de laatse weken? Heeft iemand ervaring met stuitligging in deze fase van de zwangerschap? Ik ben een beetje bang dat het nu toch echt een nadeel is dat het kindje al vrij groot is en erg lange benen heeft...
 
hoi, Ik ben 31+3 en die van mij draait ook nog steeds de ene keer als ik bij de gyn kom ligt de baby in een stuit afgelopen dinsdag lag jet goed maar ik twijfel eraan of dat nog zo is... t voelt weer aardig stuiterig aan... zolang het nog niet vast ligt kan het draaien mn zoontje van 6 is in week 36 nog gedraaid dus... t kan nog alle kanten op.
Ik hoop voor je dat het snel weer goed draait!! Succes ermee!
 
Afgelopen maandag lag die van ons ook nog in een stuit. VK zei dat t nog alle tijd had om te draaien. Hangt misschien wel van je buik af... Ik heb (voor mijn gevoel) een behoorlijke buik en geen keiharde buikspieren. Omdat het zo soepel is, gaat het misschien wel makkelijker...
We wachten rustig af..
 
Ons kleintje lag bij de vorige controle volledig overdwars en volgens de verloskundige kan het nog tot 37 weken draaien. Als het kindje is ingedaald in je bekken dan draait het niet meer. Nu is mij afgelopen week al eens gezegd dat mijn buik lager lijkt te zitten dan eerst dus hopelijk heeft ons kleintje besloten in de juiste positie te gaan liggen. 21 juni moet ik weer voor controle dus we zullen zien of het zo is of dat ie wellciht nog steeds overdwars ligt......
 
op de yoga leerde de docent bij mede-deelnemers die verder waren de ' omgekeerde houding' : je benen in de lucht en je armen in de zij, die ken je waarschijnlijk wel, doe dit drie keer: voila!! :)

Nouja klinkt erg gemakkelijk maar is het proberen waard toch :)
 
Fijn om jullie geruststellende berichten te lezen! Kindje is helaas (nog) niet gedraaid, maar we wachten af. Donderdag de echo en dan wil ik iig vragen hoe ze in Duitsland omgaan met een evt stuitligging. Ik moet zeggen dat het heel wat onrust teweeg brengt, mijn Duits is nog behoorlijk slecht, we hopen op een thuisbevalling en hebben nog geen oplossing voor de kindjes voor als we naar het ziekenhuis moeten. Dat was in Nl dan toch een stuk makkelijker geweest...
 
Terug
Bovenaan