in stuit

hallo allemaal
Ik heb even een vraagje, ik ben 28 weken zwanger van ons tweede kindje en hij ligt altijd in stuit. Ik ben onder controle bij de gyn dus er word altijd een echo gemaakt en zo te voelen ligt meneer nog steed zo, altijd getrappel onderin en steeds een bult van zn hoofdje links bovenin.Nu weet ik wel dat hij nog zo'n week of 10 de tijd heeft om te draaien,maar ben zo bang dat ie dat niet gaat doen omdat ie altijd in stuit ligt. heeft iemand hier ervaring mee?
groetjes
 
Nee geen ervaring, maar zegt je gynecoloog dan niet hoe of tie ligt?? Want getrappel onder in de buik kan ook van de handjes komen, en de bult boven in kan zn kontje zijn. Zo voelde ik het altijd bij de eerste terwijl de gyn steevast zei:' nee hoor ze ligt keurig met dr hoofdje onder'

En inderdaad heeft ie nog tijd om te draaien en mocht ie dat niet op tijd doen, dan proberen ze mss wel een uitwendige draaipoging.

één kleine troost, hij komt eruit, hoe dan ook ;)
al begrijp ik goed dat je liever gewoon wil bevallen!!

Succes!
 
nou volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken ben zelf 29+2 en deze draait nog alle kanten op volgens mij kan het nog tot week 32 dan zou ik me pas zorgen gaan maken..
 
Het kan nog tot week 34 zelfs. Ik had het ook tot 32 weken... met 34 weken lag ie ineens toch goed... zegt dus helemaal niets. Nog niet over na denken dus want de meeste kindjes draaien vanzelf wel.
 
Mijn kleintje heeft tot de 37 weken dwars gelegen. Overdwars. En uiteindelijk ook nog gedraaid. Dus zou me tot de 35 weken zeker nog geen zorgen maken. Als ze dan het vermoeden hebben dat het een stuit is maken ze wel een liggingsecho.
 
mijn 1e lag in week 39 nog in stuit, en is doormiddel van een reiki behandeling gedraait (iig heb ik zo'n reiki behandeling gehad en de volgende ochtend lag ze goed, dus denk dat het daardoor komt)
en de 2e lag 3dagen voor de bevalling nog dwars, en die is in het ziekenhuis uitwendig gedraaid.

bij mij gingen beide draaipogingen prima, ookal was het best ver in de zwangerschap en grote kinderen (1e 9,5pond en 2e 8pond).
dus maak je geen zorgen, als je kleintje zo blijft liggen kunnen ze nog veel doen om hem/haar goed te leggen.
 
Maak je niet al te druk! Hy kan nog alle kanten op, die van ons WAS ingedaald met 33 weken en is er zo uitgefloept en lag in een stuit. Nu 37+3 wd is hy helemaal ingedaald met hoofdje beneden. Je weet het dus nooit!
Ik hoop voor je dat je wondertje zsm draait!
 
hey meid

zou me er nog geen zorgen om maken ons kleine mannetje ligt al van af 18 a 20 weken eerst in een dwarsligging toen stuit twee week geleden weer echo toen lag ie toch met hooftje na beneden en nu ligt ie volgens mij weer in stuit en ben er ook wel bang voor dat ie niet gaat draaien ik krijg morgen weer echo en dan zullen we wel zien hoe ons ukkie nu weer ligt ze zeggen als ie steeds zo draait en doet nog ruimte genoeg heeft

groetjes tamjoh
 
Terug
Bovenaan