in vliegtuig met kleintje van 3,5 maand

Heeel misschien ga ik met mijn kleine jongen
het vliegtuig in, naar Spanje voor 4 dagen (Daar woont mijn broer).

Iemand ervaring met vliegen en een baby?? Hoe verliep het?
Zijn er dingen waar ik op moet letten?
Hij moet op schoot, dat weet ik, maar ik ben bijv. bang
dat ie veel last van zijn oortjes krijgt etc.

Ik heb niet gevlogen, maar wel al eerder gelezen dat je moet zorgen dat je op het moment van stijgen en landen de fles geeft. Schijnt te helpen tegen het oorprobleem. En probeer zelf niet te gespannen te zijn, want dat voelen ze aan. Als je partner minder gespannen is kan hij de kleine beter op schoot nemen.

groetjes Mariska

Hoi,

Ik ben in juli op vakantie geweest met het vliegtuig. Mijn dochter was toen 6 weken. De vlucht duurde anderhalf uur. Ik heb haar bij het opstijgen en landen dr fopspeen gegeven ( voor de druk )
Ze heeft heel de weg gewoon geslapen

Hoi Happy,

er zijn luchtvaartmaatschappijen waar je een babyhangmat kan hebben in het vliegtuig. verder kan je het beste tijdens het opstijgen en het landen je baby aan de borst doen. Door het zuigen krijgt hij dan geen last van zijn oortjes. Er wordt aan volwassenen tenslootte aangeraden om kauwgum te kauwen of op een snoepje te zuigen.

groetjes van marloes

hoi,

ik ben met allebei mijn kinderen naar NL gevlogen toen ze rond de 3 maanden waren. Dat is een vlucht van 12 uur met daaraan nog een binnelandse vlucht van 1.5 uur gekoppeld. De tip van aanleggen of fles geven tijdens het opstijgen is een hele goeie. Maar als het kind slaapt is dat natuurlijk niet nodig. Ik weet niet of je voor korte vluchten ook een bassinet kan krijgen, maar meestal is dat alleen voor lange vluchten. Even informeren bij de luchtvaartmaatschappij. Neem je kinderwagen mee tot aan de deur van het vliegtuig, dan heb je tijdens het wachten en inchecken je handen vrij. Officieel mag je alleen zo'n paraplu buggy meenemen, maar ik heb alle keren met mijn mega-easywalker gevlogen. Geen probleem. Je mag voor je kind geen 20kg bagage meenemen, maar wél 10kg handbagage extra (dit zeggen ze er niet bij, maar bij de luchtvaartmaatschappijen kun je dat wel even navragen).

O ja, ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar als dat zo is, neem dan VEEEL zoogcompressen mee. Ik lekte me altijd helemaal suf in het vliegtuig. En ook extra veel luiers en kleertjes. Eventueel een extra shirt voor jezelf in je handbagage doen (voor het geval je kind veel spuugt).

Met babies en kleine kinderen mag je vaak voorrang bij het boarden. Moet je ook even regelen bij het inchecken, en anders gewoon vragen bij de boarding gate. Het is wel prettig als je even tijd hebt om je te installeren voordat iedereen aan boord is.

Ennehh, vooral niet teveel stressen. Ik heb met een babietje van 3 maanden en een peuter van net 2 die lange vluchten ook gedaan, en het ging écht prima. Mijn ergste ervaring was op een korte vlucht, toen mijn zoon van 2 over alles heen kotste. Er liep echt zo'n straal kots onder de stoelen door.... Schaam schaam, maar iedereen was heel lief.  

Laat iedereen lekker kijken, en laat je vooral niet opfokken. Het aller aller ergste dat kan gebeuren is dat de baby 'de hele vlucht krijst. Dat overleven die andere mensen wel hoor...

O ja, kijk wel even of de kleine op je paspoort moet worden bijgeschreven.

Groetjes

Wij zijn in juli op vakantie geweest met onze dochter (4 weken) en hebben 1,5 uur gevlogen.
Ze heeft in principe de hele vlucht geslapen, maar ik heb voor het stijgen even neusdruppels (zoutoplossing) gegeven. Dit om de luchtwegen vrij te maken zodat er minder druk op komt te staan.
Bij het stijgen heb ik de speen gegeven en bij het landen de fles, omdat je dan meer last kan krijgen van het luchtdrukverschil.

Verder moet je je gewoon niet al te druk maken, het komt allemaal wel goed! Trek je niets aan van andere mensen, het is tenslotte heus niet de eerste keer dat zij met een baby aan boord zitten!

Hele fijne vakantie alvast toegewenst!

Groetjes,

Charelle (mama van Guusje 17-06-2007)

Terug
Bovenaan