In welke maten sporten?

Als fervent hardloopster zou ik graag tijdens mijn zwangerschap blijven sowieso duurloopjes blijven doen, maar twijfel over het blijven volgen van intensievere trainingen, waaronder bijv. intervaltraining. Een miskraam wil ik niet riskeren, maar de meningen lopen nogal uiteen. Ik zou graag wat goede argumenten horen zodat ik voor mezelf een gefundeerde mening kan vormen zodat ik niet achteraf spijt krijg van m'n keuze... Wie-o-wie kan mij hier meer over vertellen?
 
hoi,
die halve marathon zou ik niet doen, maar ik kan je vertellen dat je lichaam vanzelf wel aangeeft wanneer het te veel wordt. Sporten wordt in het derde trimester ontraden, maar daarvoor kan het geen kwaad, zolang je maar naar je lichaam luistert. Ik ben nu 32 weken zwanger en ik kan met moeite lopen (helaas!!!), het doet erg veel pijn en andere sporten kan ik al helemaal maar beter vergeten. Maar eventjes wachten en na de bevalling kan je weer alles doen!
Succes, Stephanie
 
Hallo,

Je moet doen waar je je lekker bij voelt. Zelf heb ik tot week 28 behoorlijk fanatiek getennist en dat ging prima. Hardlopen heb ik in het begin ook nog gedaan, maar daar voelde ik me toch wat minder prettig bij. Snel misselijk, moe en pijn in de borsten. Je lichaam geeft vanzelf aan wat wel en niet kan. Inmiddels ruim 40 weken zwanger en wandel nu veel om mijn conditie een beetje op peil te houden. Hoop wel dat die kleine snel gaat komen!

groetjes Reinou
 
Hoi,
Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor,je lichaam geeft het zelf aan wanneer het teveel is. Zelf ben ik nu 24 weken zwanger van de derde en ik step(aerobic) 3 keer per week, daarnaast tennis ik ook nog 1 x per week. Wanneer je gewend bent veel te sporten kun je volgens mij in je zwangerschap ook nog best veel doen. Vaak merk je niets aan je conditie(hooguit iets kortademig) maar je banden kunnen op en gegeven moment wel pijn gaan doen vanwege het geschud; dan weet je dat je iets rustiger aan moet doen.
Sport ze nog!!

Groetjes Susanne
 
Terug
Bovenaan