in welke voeding doen jullie nutrix en johannesbroodpitmeel?

ik lees dat een paar meiden net als ik tobben met een hongerige baby en met 4 maanden wil beginnen(of reeds begonnen zijn)met nutrix.ik zit zelf te dubben om dat straks te doen of misschien johannesbroodpitmeel omdat mn zoontje ook best veel spuugt en windjes laat.
maar nou vroeg ik me af:kun je dit ook aanmaken met friso extra?
hoe doen jullie dat?nutrix of  johannesbroodpitmeel bij fris extra/nutrilon forte of terug naar normale voeding met nutrix of johannesbroodpitmeel?
bij friso extra doen lijkt me een beetje erg dubbel.aan de andere kant ben ik bang dat mn moppie toch weer honger krijgt en dan nog meer nutrix nodig heeft,maar dat hij daar dik van word omdat daar calorien inzitten.

hallo ik doe nutrix rijstebloem gewoon door de nutrilon heen, het gaat heel goed, misschien kan je proberen om het daar doorheen te doen en kijken hoe je zoontje daarop reageert je ziet zelf snel genoeg of die er weer meer door gaat spugen of wat dan ook! succes ermee groetjes patricia

Hoi Kari,

Ik doe gewoon 2 schepjes  jbpm bij de Friso extra, Inez spuugde namelijk ook best veel. Nu gaat het erg goed. In het begin dronk ze haar flesje niet meer helemaal leeg, maar inmiddels doet ze dit wel weer.

Groetjes Janine

Zit er al geen jbpm in nutrilon forte of friso extra? Volgens mij wel. Misschien kun je advies vragen aan het cb, niet zomaar wat erin gooien, dit kan juist weer erge kramp veroorzaken. En in ieder geval goed de verpakking lezen. Misschien staat daar wel of het wel of juist niet kan.
Van Nutrix weet ik het even niet meer ( je vergeet het alweer zo snel!). Ik weet alleen dat je kindje wel minimaal 4 mnd moet zijn. Ik deed het iig in de laatste fles voor het slapen.

Fleur

Aan friso extra is rijstzetmeel toegevoegd, dit geeft een voller gevoel, maar er zitten geen extra calorieen in. Ik heb het ook i.o.m. het CB gedaan, zij raadden mij aan om half friso extra en half friso comfort te geven, maar was veel te bang dat ze dan weer honger zou krijgen. Daarom heb ik voor friso extra en jbpm gekozen en dit gaat erg goed.

groetjes Janine

quote: Belle-fleur reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-05-2007 20:28:24'));

Zit er al geen jbpm in nutrilon forte of friso extra? Volgens mij wel. Misschien kun je advies vragen aan het cb, niet zomaar wat erin gooien, dit kan juist weer erge kramp veroorzaken. En in ieder geval goed de verpakking lezen. Misschien staat daar wel of het wel of juist niet kan.
Van Nutrix weet ik het even niet meer ( je vergeet het alweer zo snel!). Ik weet alleen dat je kindje wel minimaal 4 mnd moet zijn. Ik deed het iig in de laatste fles voor het slapen.

Fleur

in friso extra zit rijstmeel,wat langzamer verteerd.jbpm maakt de voeding dikker zodat het minder makkelijk omhoog komt.jbpm is ook tegen krampjes,dus het lijkt me sterk dat hij dat ervan krijgt.maar ik wil inderdaad niet zomaar vanalles door elkaar gooien.
ik vraag het even aan ervaringsdeskundigen omdat ik op verpakkingen ed niet vind wat ik zoek.wel idd de optie friso extra en friso comfort.friso extra is friso normaal met rijstmeel en friso comfort is friso normaal met jbpm.dus friso extra met jbpm komt op t zelfde neer lijkt me.ik kan t eens op t cb vragen,maar die hebben zo hun eigen ideeen.ik ga t gewoon proberen met jbpm.
bedankt!

hoi meiden

ook ik heb hier ene vraagje over vandaar dat ik even op dit topic door ga. Mijn zoontje is ook hongerig   en is ruim 2 mnd en krijgt nutrilon forte. Nu komt hij overdag nog regelmatig dus te vroeg voor zijn voeding. Ik heb ook wel gehoord dat jbpm   extra helpt of is het inderdaad alleen voor het spugen want dat is mij nie helemaal duidelijk. Ik heb het wel gevraagd bij nutricia maar die gaven eigenlijk alleenm aan dat het bij spugen helpt maar ik hoor dus ook andere geluiden dat het ook soort van tegen de honger helpt. Graag jullie advies en ervaring?

gr Kim

hoi kim
ik ben vandaag met jbpm begonnen en boas heeft nog niet gespuugd vandaag,hoera!!hij houd het ook makkelijker vol tot 4 uur,terwijl hij voorheen soms alweer na 3/3,5 uur ontroostbaar was van de honger.het voed dus ook meer.het is ook wel flinke dikke pap.ik doe 4 schepjes in 200cc friso extra.ben nog wel een beetje huiverig voor buikpijn,maar wie niet waagt wie niet wint he.
je kunt het dus gerust eens proberen.bij mij werkt het dus goed.
groetjes kari

Terug
Bovenaan