In ziekenhuis gelegen.

Hoi,

vorige week voelde ik me de hele week al ellendig, tegen flinke hoofdpijn aan, totdat ik vrijdag wakker werd en mijn hoofd echt uit elkaar knalde. Daarnaast enorme dikke handen en voeten. Dus op naar t ziekenhuis, wederom allerlei onderzoeken gehad, urine, bloed, ctg, bloeddruk, maar alles was goed, behalve dat ik echt veel vocht vasthou en ze niet weten waar dat vandaag komt samen met de hoofdpijn.

Dus vk ging even overleggen met gyn en voordat ik het wist was ik opgenomen en lag ik in een ziekenhuisbed! Pff das wel ff slikken, maar goed, geen stress, laat t maar gebeuren. Moest eerst 2 dagen volledig plat, benen in de lucht, handen op kussens en vocht leek iets minder te worden, daarna ook wat meer lopen, maar toen stroomde alles weer terug, dus maar een beetje afgewisseld.

Elke dag CTG gehad en maandag een uitgebreide echo, baby doet t erg goed, flink veel vruchtwater, is goed gegroeit, ligt op middencurve en weegt rond 2200 gram nu. Omdat alle onderzoeken goed zijn, maar ik me niet goed voel, mocht ik wel naar huis, maar bij twijfel direct bellen. Heb A-typische klachten van een hoge bloeddruk, zonder extreem hoge bloeddruk of bloedwaarden.

Dus hang nu thuis van stoel naar bed en weer terug, handen doen enorm veel pijn, typen is een hele opgave voor mij.

Gyn hoopt dat beeb kan blijven zitten tot 37 weken, doordat ze nog steeds overdwars ligt hebben we volgende week gesprek over draaien van de baby, na wat gesprekken en wat dames gezien te hebben na een keizersnede, wil ik dit toch een kans gaan geven. Heb sinds zondag ook steeds harde buiken en had gister een oefenwee, maar ja bevallen kan nog niet, beetje vroeg en een dwarsligger kan niet normaal ter wereld komen.

Van mij mag die 26 graden buiten omslaan naar 0 graden, dan voel ik me een stuk beter, las dat veel van jullie hier ook last van hebben...haha schijnt die zon is het weeeer niet goed..

De kans dat dit een juli baby gaat worden, is trouwens wel erg klein aan t worden op deze manier, maar ik hoop dat ik t nog een kleine 3 weken kan volhouden met flink wat hulp om me heen. Vrijdag therapie voor mijn handen, die voeten kan ik alleen rustig houden door ze echt hoog te leggen. Heb van de thuiszorg een ruggensteun voor in bed geleend, heerlijk slaapt dat!

Oh ja tip gekregen in t ziekenhuis dat als je wakker wordt, je beter iets kleins kunt eten en/of drinken, daarna val je vaak sneller in slaap en bij mij werkt dat inderdaad! Neem een beetje yoghurt, melk, beschuitje...superoplossing!

Maar goed, we zijn blij dat ik weer thuis ben!

gr Yosha

jeetje wat een verhaal.
nou hopen dat je het nog 3 weken kan volhouden zou het besten zijn voor de kleine. rustig aan!
ow en die 0 graden doe voor mij maar min 10 haha

damn, wel vervelend dat ze geen duidelijke oorzaak kunnen vinden. Gelukkig ben je weer thuis en nu lekker rustig aan doen.
laat je maar lekker in de watten leggen. heeeel veeeel sterkte de komende weken!
Bedankt voor die tip van het eten, ga het is een keer proberen :)

He meid, wat een vervelend verhaal zeg!! Jammer dat ze de oorzaak niet kunnen vinden. Bij mijn oudste was ik ook helemaal opgeblazen van het vocht. Kon zelfs mijn eigen schoenen niet meer aan en het was net zo warm als nu.... Het enigste wat je (helaas) kunt doen is je eigen lekker rustig houden en je in de watten laten leggen. Zal vast niet meevallen, maar ach...als je straks je kleintje vast mag hebben ben je het weer vergeten, hoe cliche dit ook klinkt.
Hier ook bedankt voor de tip van het eten. Ook ik ga het zeker proberen. Al heb ik naast het slecht slapen ook nog last van maagzuur!
Sterkte alvast!
P.s. Bij mij hebben ze de 2e ook gedraaid. Ze lag in een volledige stuit. Het was even pittig, maar ja...kon wel op de natuurlijke manier bevallen. Nu vermoeden ze ook dat het in een stuit ligt...binnenkort een echo om te kijken of het werkelijk zo is.

zo hee das idd even schrikken geweest!!! wel heel fijn dat ze ookal is je bloeddruk normaal je klachten serieus nemen!!! ja en dat vocht is ook helemaal niet fijn he!! doet ook echt pijn. heeft ook heel veel met de warmte te maken.
moet je ook meer water drinken nu?? vaak heeft hoofdpijn ook te maken met vocht tekort. haha ookal heb je er genoeg van in je lijf zitten he. maar ook ik hang aan de waterfles alsof mijn leven ervan af hangt hahaha.
wel heel goed dat je kleintje op schema ligt!!! wie weet kun je nu snel gaan zien wie die kleine dwarsligger nu is :) en als je kleintje er is ben je ook zo van je vocht af!!! :) onvoorstelbaar hoe lang je dan op de wc zit te plassen hoor!!! hahaha

heel veel succes!!! ook met de draaipoging, even goed toespreken tegen je buikkie dat die kleine dwarsligger eens goed gaat liggen he!!!
en lekker rustig aan doen he!!! vooral met dit weer!!!

Terug
Bovenaan