Inbakenen afbouwen maar hoe??

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is nu 18 weken en ik wil graag gaan afbouwen met het inbakenen. Maar hoe?

S nachts heeft hij nooit ingebakerd gelegen maar in zo'n bakerzak.
En nu doen we dat ook  na zijn 1e voeding rond 5.00 uur en na zijn een na laatste voeding rond 17.30 uur.

We leggen hem dan in de bakerzak inplaats van de bakerdoeken.
Maar eigenlijk wil ik dat hij lekker in een slaapzakje kan gaan slapen. Heeft er iemand ervaring hiermee?

Denken jullie dat het kan? En afbouwen van het inbakenen en afbouwen van de bakerzak? Zal t niet teveel zijn voor de kleine?

groetjes

Hallo,

Wij zijn onze Bas (3-7) ook aan het leren slapen zonder doeken. Bas sliep alleen maar in de doeken (PACCO) zowel 's nachts als overdag.
We 'moeten' nu af gaan bouwen omdat Bas steeds makkelijker op zijn buik draait.

Wij doen het nu zo: Overdag gaat hij in de bakerzak en het 's nachts nog gewoon in de doeken. Dit doen we nu bijna een week en het gaat goed. Vanaf volgende week gaan we dat ook het 's nachts proberen.
We wilde eerst zonder bakerzak als overgang afbouwen, maar daar was Bas duidelijk nog niet klaar voor. Vandaar dat we toch nog maar een bakerzak hebben geleend.

Ik heb gelezen dat je als overgang een armsgat zou kunnen maken in de bakerzak zodat hij dan één arm vrij heeft. Daarna volgt dan de tweede arm en tot slot zou hij dan in een gewoon slaapzakje moeten kunnen.
Tijdens het afwennen moet je hem wel zoals je altijd deed in bed leggen. Armpjes (als die los zijn) langs het lijfje en de dekentjes lekker strak instoppen.

Ik moet zeggen dat Bas tot nu toe overdag iets minder slaapt dan voorheen, maar we mogen niet klagen.
Misschien dom van ons, maar we hebben hem deze week ook nog van zijn wieg naar ledikant verhuisd. Een beetje te veel van het goede misschien, maar de wieg was zo smal dat hij er met zijn armpjes tegen aan stootte nu hij niet meer steeds in de doeken ligt.

Succes met afbouwen en geniet ook nog even van het inbakeren, want ik vond het altijd heerlijke momentjes samen.

Groetjes,
Karin.

Hallo!

ons zoontje is vandaag 21 weken en wij zijn nu zo'n maandje van het inbakeren af.
Hij sliep elk slaapje ingebakerd en zijn dat slaapje voor slaapje gaan afbouwen.
Begonnen met het eerste slaapje na de voeding.
Dat een paar dagen of klein weekje gedaan. Toen ook het middagdutje, ook weer een week of wat en toen ook de nacht.
Het geeft wel wat meer onrust hier en daar, ze hebben tenslotte opeens de armpjes tot hun beschikking, maar uiteindelijk gaat het prima.
Hij heeft soms nog wel wat nachten dat ie loopt te 'feesten', dan kan hij even de rust niet vnden. Dat is dan even niet zo fijnn....maar goed, hij moet er toch aan wennen. (en ik dus ook...)
Succes!

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden (van 18 Juli). We zijn alweer een maand zonder doeken. Op het moment dat we hoorden dat het op de creche niet kon ben ik gelijk gaan minderen. Elke paar dagen een slaapje minder in de doeken. Toen 's nachte eerst met 1 arm los, daarna 2 armen los (nog wel 1 doek om). Daarna in een (strak) slaapzakje. Hij is nu nog wel 1 x per nacht wakker (met doeken niet) maar dit is wel vol te houden.
Bij de Hema hebben ze ook een soort slaapzakje met mouwen (van dunne stof zodat je nog wel een dekentje strak er over kunt doen).
Succes!
Groetjes Kaly

Terug
Bovenaan