inbakenen

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Sinds vandaag wordt Jim nu precies 5 weken oud ingebakend. Ik was gisteren op het cb en gaf aan dat hij vooral 's middags, 's avonds en een deel van de nacht zo onrustig was. Hij wil overdag het liefst om de 2 uur of 2,5 uur eten, was dus de hele dag bezig om dit te rekken tot 3 uur. Ook was hij erg onrustig aan de borst, waardoor ik nu ben gaan kolven en nu alle voedingen met de fles geef (hij krijgt ook fv, want ik merk dat de bv snel minder aan het worden is).
Ook ben ik op advies van het cb nu nog meer bezig met rust en regelmaat, hij slaapt nu vrijwel alle slaapjes in zijn eigen bed, voorheen sliep hij overdag in de wagen, omdat ik naar boven bleef lopen om hem te troosten of zijn speentje erin moest stoppen. Daar ben ik gisteren al mee begonnen en het viel me wel zwaar om hem te laten huilen, maar het gaat al een stuk beter, huilde hij gisteren nog zeker 20 minuten voordat hij in slaap viel en werd hij na een half uurtje alweer wakker,  nu valt hij zonder huilen of met een klein snikje in slaap en slaapt een stuk langer (nog niet  helemaal tot zijn volgende voeding, dus  het moet nog iets  langer)  Nu maar hopen dat het vannacht ook goed gaat, want de afgelopen weken kwam hij na de voeding van ongeveer half 2 om de 1,5 uur. Echt slopend. Gisteren nacht ging het al iets beter, dus ik hoop dat dat door gaat zetten. Moet zeggen dat ik zelf wel erg moet wennen aan het strakke schema van slapen, voeden, knuffelen, spelen en weer naar bed, maar  ja als  Jim er baat bij heeft, dan heb ik het er wel  voor over.  Wel komt er van het spelen nog niet veel, omdat hij na het eten vrijwel direct weer naar bed gaat, omdat hij dan al weer tekenen van vermoeidheid vertoont.

Zijn er nog meer babies die ingebakend worden en wat is jullie ervaring?

Gr Christa mama van Katie en Jim

Hoi Christa,

Ik ga vanaf morgen beginnen met inbakeren (kan een speciale doek lenen van een vriendin). De kinderarts op het cb vertelde me dat onze Frederique 'zo'n soort kindje is', een kindje dat heel vatbaar is voor prikkels. Ik merk nu dat ze steeds slechter begint te slapen, maar dat ze ontzettend moe is. Alleen de regelmaat is volgens mij niet genoeg, ze ligt gewoon klaarwakker in haar bedje en is alleen maar rond aan het kijken (we maken er grapjes over dat we haar maar moeten blinddoeken, enige manier om die oogjes 'uit te krijgen'.).

Zodra ik ervaring heb met het inbakeren laat ik je dat weten. Wel heel fijn om te lezen dat jouw ervaringen positief zijn!

Groetjes Jet

hai meiden, hier een echte inbaker-fan.
Ons zoontje is inmiddels 3 jaar, maar heeft de eerste 8 maanden ook ingebakerd geslapen. We zijn gestart toen hij een week of 9 was. Het was toen een huilerige, gespannen baby, die heel snel dronk, daarna knonhard ging huilen omdat het op was, veel spuugde en erg weinig sliep. van het cb heb ik het boek 'regelmaat en inbakeren" van Ria Blom mogen lenen. Een echte aanrader!!!
Wij zijn gestart met het inbrengen van regelmaat, het even laten huilen bij het inslapen en het inbakeren. Binnen 4 dagen hadden wij een compleet ander kind!
Veel rustiger, minder huilen, meer slapen, het spugen kwam haast nooit meer voor!

Het straffe schema viel ons ook niet altijd mee. Toch hadden we liever dat, en daarmee rust in huis en in onszelf, dan te weinig rekening met hem houden en daarmee algehele onrust. Het geven van meer aandacht en het meer zelf spelen komt vanzelf, jullie kindje is pas 5 weken, nog zo klein. Kortom wij waren erg enthiousiast over het inbakeren! Wij hadden niet zonder gekund en het boek wat we later  zelf gekocht hebben, is al veelvuldig uitgeleend! Inmiddels ben ik ruim 36 weken zwanger van de tweede, en de inbakerdoeken liggen alweer klaar!

Groetjes Soela

hoi

Ik ben moeder van Daan (10-10-07) en Roel (03-06-06). Toen Roel geboren was werd het al snel duidelijk dat het een onrustig kindje was wat zichzelf wakker hield met zijn zwaaiende armen en daardoor erg vermoeid raakte en veel huilde. Ik ben toen onder begeleiding van het cb gaan inbakeren èn een strak rust&regelmaat schema aan gaan houden. Dit hielp een stuk! Helaas is Roel geboren in de verschikkelijk hete zomer en met 30+ graden wilde ik hem niet meer inbakeren. Ik heb hem toen op zijn buik te slapen gelegd.
Met Daan ben ik eigenlijk vanaf dag 1 met r&r begonnen. Maar ook hij had net als zijn grote broer last van zwaaiende armpjes die ik ook niet 'bedwongen' kon krijgen door ze strak onder de deken in te stoppen. Ik heb toen een bakerzak gekocht en daar heeft Daan veel baat bij. Het is een soort slaapzak waarbij ook de armpjes in de zak zitten. Ze zitten dus minder strak ingepakt als bij inbakeren. Daan is bij zijn ochtend slapies nog vaak snel wakker maar dan stop ik (soms een aantal maal) zijn speentje in zijn mond en soms slaapt hij dan door, andere keren is hij snel weer wakker. Maar ik haal hem er niet uit tot het weer etenstijd is. Er moet bij mij minstens 2,5 à 3 uur tussen voedingen zitten. Meestal slaapt hij in zijn bed, maar als ik zijn broer naar het kdv moet brengen of halen leg ik hem na de voeding in de kinderwagen of doe ik hem in de draagzak. Daar blijft hij dan tot het tijd is voor de volgende voeding en vaak slaapt hij als een roosje. Overigens ligt Daan ook geregeld een beetje om zich heen te kijken in zijn bedje. Maar hij is dan gewoon rustig en slaapt dan later in. Probeer niet te veel te gaan kijken en hou je zelf maar voor dat ze ook uitrusten als ze lekker in hun bedje liggen - wel heel moeilijk hoor, want voorje gevoel moeten ze toch een minimum aantal uur slaap hebben!
Het is een beetje lang verhaal geworden maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb inderdaad ook het boek van Ria Blom gelezen en heb dat als leidraad gebruikt en een beetje aangepast aan wat bij ons hoort. Het allerbelangrijkst is dat er een vaste structuur zit in de dingen die je doet en zo een voorspelbaar dagritme voor je kindje hebt. Heel veel succes de komende tijd, het is best zwaar om ze in het ritme te krijgen maar het helpt echt!

groetjes
Leonie

Terug
Bovenaan