Inbakerdoek puckababy piep

Gister de puckababy piep binnen gekregen. We zijn de inbakerdoek van Meyco gewend en daar zitten zijn handjes mooi in verpakt. Nu de puckababy piep voor het eerst gebruikt maar hier zit toch nog best veel ruimte in voor zijn handjes. Hij wordt hier toch wat onrustig van. Nu is mijn vraag, binnen in deze slaapzak kun je je kindje vastmaken met zijn romp, maar mogen de armpjes hier ook bij in? Dat zou alles oplossen alleen geen idee of dit mag. Een andere inbakerdoek: pacco piccolo doet dit wel… ik hoop dat er dames zijn die dit weten??☺️<br />

Ik ken alleen de piep, maar zou de handjes er niet bij in doen. De zak zelf moet ook voor geborgenheid zorgen.
Nu weet ik natuurlijk niet hoe het bij de andere zakken bedoeld is, er zal vast een denkwijze achter zitten dat Puckababy dit zo doet.
In ieder geval moeten de beentjes en heupjes genoeg beweegvrijheid hebben.
Sorry, je hebt vast niet veel aan mijn reactie ?
Hopelijk krijg je nog een andere goede tip!

Hier altijd de handjes erbij in gedaan in het begin. Dit deed de kraamhulp (en we hebben 4 verschillende gehad) ook gewoon. Uiteindelijk zijn we de handjes erbij in wel weer redelijk snel gaan afbouwen. Maar hebben de oudste 2 bij ons tot ruim 6 maanden in een puckababy geslapen.

Onze kleine man is nu net 2 maanden. En vanaf het begin merkte we dat hij het fijn vond om ingebakerd te worden. Wij hebben zowel de meyco als de puckababy aangeschaft, maar helaas vinden wij beide niks. Ons zoontje krijgt het voor elkaar om zijn armen voor een groot deel zelf los te krijgen, waardoor het elastiek/klittenband ook omhoog kruipt en zo strak tegen ze nek komt te zitten.

Wij zijn er mee gestopt en gebruiken nu gewoon een tijdje een hydrofiele doek om hem in te bakeren en dat werkt super goed.

Ik zou deze vraag stellen aan puckababy zelf (of de veiligheid van de piep wordt aangetast als je het zo doet). :) wij hebben ook de piep maar om dezelfde reden gebruiken we nu de pacco. Onze dochter maaide nog steeds wild met haar armpjes in de piep.

Terug
Bovenaan