Inbakeren afbouwen (lijkt onmogelijk....)

<p>Hi allemaal, Hoop dat jullie kunnen adviseren.. Zoontje van 12 weken slaapt nog niet geweldig.. Sowieso overdag altijd maar 45 minuten per slaapje, ‘s nachts sliep hij altijd prima (23-6 ongeveer). Overdag bakeren we hem in met een pacco doek, ‘s nachts slaapt hij in een puckababy. Hij is nu uit de puckababy piep gegroeid dus hij slaapt nu in de puckababy mini, echter deze is waarschijnlijk nog iets te groot waardoor hij zichzelf ‘s nachts wakker maakt, want hij is nu een aantal keren per nacht wakker. Daarnaast wordt hij al redelijk sterk, ik heb hem wel eens zijn benen in de lucht zien gooien en zo komt hij op zn zij terecht. Dus ben er niet 100% gerust op en zou het liefst gaan afbouwen. Echter, hij is héél wild met zn armen en benen dus dat geeft al niet veel vertrouwen, en hij kan bijna nooit zelf in slaap komen, wij moeten hem nog steeds wiegen. Ben een beetje zoekende, wat is wijsheid...? Zou fijn zijn als jullie mee kunnen denken ? </p>

Misschien kun je hem een gewone slaapzak aantrekken en deze onderaan instoppen zodat hij niet kan draaien? Weet niet of dat mag/ veilig is hoor..
Fedde en Kees hebben een soort semi-inbakerslaapzakken maar als de armpjea het probleem niet zijn maakt dat denk ik weinig verschil mer een gewone slaapzak.

Wij hebben ook ingebakerd toen onze kleine man nog zo klein was. Uiteindelijk tot een half jaar oud gedaan ongeveer, want draaien deed hij toen nog niet in bed. Ook de puckababy mini gebruikt, met afbouwen hem op een gegeven moment overdag in een grote puckababy 4 seizoenen gelegd, totdat dit goed ging, toen in de nacht ook geprobeerd. Voordeel was dat het bij ons winter was en we dus de complete zak konden gebruiken (lekker stevig ingepakt = meer veiligheid).
Maar ik vind 12 weken dus erg jong om al af te bouwen. Kijk naar je kindje, hij lijkt het echt nog nodig te hebben, gezien het slaan en trappelen

Ik vind 12 weken zelf ook erg jong, zou er ook liever nog even mee doorgaan, maar als hij zn benen in de lucht gooit en dan op zn zij belandt is het dan niet gevaarlijk aan het worden?

Wij hebben ook lang ingebakerd, zonder sliep ze echt niet goed door, en deden het lakentje overdwars als een soort spanband over de heupjes/beentjes heen aan beide kanten strak onder het matrasje gestopt waardoor ze een soort van vast lag en niet kon draaien. Daarmee kun je het misschien nog even rekken. 
Je hebt ook slaapzakjes waarin de armpjes een soort ingebakerd omhoog liggen, als je daarvan de achterkant instopt is het ook vrij moeilijk voor kindjes om zich om te draaien. 

Wij hebben ons zoontje ook tot 13 weken ingebakerd in meyco inbakerzak, waarbij de armpjes vast liggen. Alleen kreeg hij zijn armpjes er soms al uit...
Daarna zijn wij overgestapt naar Ergopouch Cocoon voor 3 tot 13 maanden, dit is met rekbare stof en knopjes bij de armopeningen. Hierdoor hebben de armpjes wel beweegruimte, maar beperkt. Voordeel is als ze gaan draaien, kunnen ze gewoon steunen en zichzelf opdrukken. De armpjes kunnen niet bij het gezicht komen en worden wel beperkt met bewegingen, dus slaan ze zichzelf niet wakker. 

In het begin overdag gebruikt en na 4 dagen ook 's nachts. Wij zijn er erg tevreden over! Zoontje is nu 6 maanden en slaapt nog steeds met armpjes in de slaapzak, dus ingebakerd. Soms geprobeerd af te bouwen, maar werd hij onrustig van. 

Hoi allemaal,
Wij dachten dat er nooit een einde zou komen aan het inbakeren. En hebben dit zelfs gedaan tot 10 maanden. Mag niet volgens de richtlijnen, maar zagen geen andere keuze. (Moet ik er wel bij zeggen dat onze zoon 2,5 maand te vroeg is geboren. Hij was dan alsnog 7,5 maand toen we stopte.) Hij heeft tot die tijd in zijn wieg geslapen, maar groeide hier uit. En begon zich ook uit zijn Pacco doek te wurmen. De eerste 3 tot 4 dagen zijn pittig geweest, maar we zijn van het inbakeren af. Als tip kan ik mee geven om vooral naar je kind te blijven kijken. We hebben meerdere afbouw pogingen geprobeerd, maar hij bleef maar wild om zich heen slapen. En van de een op of andere dag was hij er klaar mee. 

Terug
Bovenaan