Inbakeren afbouwen lukt niet!!

Mijn zoontje is nu 5,5 maand. We bakerde hem altijd in in een pacco doek. Nu zijn we aan het afbouwen, maar het lukt totaal niet. We hebben nu een slaapzakje met mouwtjes en stoppen hem heel stevig in. Tocht   wordt hij nu erg vaak wakker, soms helemaal overstuur. Wie heeft er ervaring en/of tips?

hoi hoi

ik heb helaas geen tips....

maar we moeten vanaf morgen ook gaa afbouwen en ik zie er best wel tegen op, omdat onze sophie nu heerlijk slaapt en als ze wakker is zo onrustig is......

ik heb van het cb gehoord, dat je iedere keer en slaapmomnet minder moet gaan inbakeren en dan zo langzaam afbouwen, hoe doe je het afbouwen?

oh.. ik hoorde wel dat je eventueel een slaapzak in de middel wat dicht kan naaien zodat ze om  hun middel nog dat zelfde gevoel hebben als bij het inbakeren...

voor de rest succes ermee.......

liefs tobi

ps ik zou ook wel wat tips willen lezen... (sophie ligt echt in doeken ingebakerd)

Hallo, jeetje wat vervelend voor je kleintje en voor jullie ook natuurlijk.
Ik heb geen ervaring met inbakeren maar wil je wel even succes wensen met het afbouwen.Ik hoop dat jullie snel met z'n allen weer rust krijgen.
groetjes Danielle.

hoi hoi ben ik weer...

ik herinnerde me dat ik nog een boekje heb over inbakeren....

ik zal even een stukje neertypen wat erin staat..

Gebruik een strak opgemaakt bed, leg bij het slapen de armpjes gestrekt onder het dekentje, ws laat hij de armpjes zo liggen omdat hij het gewend is..

Laat het ritueel van het naar bed brengen zoveel mogelijk hetzelfde, verander de plek waar je je kindje klaarmaakte voor het naar bed brengen vooralsnog niet.
Strijk stevig langs de armen en benen alsof je de doeken aanlegt.
Zo blijft je kindje herkennen dat het slaaptijd is.
Verder is het in de afbouwperiode van belang om de voorspelbare regelmaat en eenduidigheid zo strikt mogelijk weer toe te passen....
Door de herkenning zal het voor je kind gemakkelijker zijn zich over te geven aan het niet ingebakerd slapen. Begin met afbouwen op rustige dagen.

-Je kan  elke keer een slaapje zonder inbakeren afbouwen
-of zomaar in een keer   , niets meer gebruiken, maar dan wel een slaapzak waarvan de middel is ingenomen.
-of stukje bij beetje weglaten, eerst een arm dan een tweede arm...

en gaat het niet dan kan je beter weer beginnen met inbakeren , want anders dan vervalt een kindje weer in zijn oude patroon en blijft het onrustig, of neem contact op met het cb..

succes ermee
ik hoop dat je er wat aan hebt

liefs tobi

O,o, o Krullie, wat een herkenbaar verhaal!!!

Ook wij hebben ca. 3 weken geleden het inbakeren met de Pacco-doek in één keer gestopt. Isa was toen al 6 maanden en we merkten dat ze in de doek onrustig ging worden. Afbouwen hadden we daarvoor al geprobeerd met één arm uit de doek en ook met een slaapzakje waarvan de mouwtjes dichtgenaaid waren. Deze twee methoden waren geen succes dus dan maar "cold-turkey". Isa slaapt nu in een winterslaapzakje met lange mouwen, onder een dekentje en een lakentje. Ook wij merken dat als wij haar niet strak genoeg instoppen (met haar armpjes onder de dekens), dat ze haar armpjes binnen no time losgewurmd heeft en haar speen uit haar mondje haalt en er mee gaat spelen (en hem vervolgens kwijtraakt) én onrustig wordt omdat ze nog niet zo goed weet wat ze met haar armen moet!
Ik stop haar dus nu lekker strak in, dat lukt aardig met een dekentje en een lakentje, 9 van de 10 keer blijven haar armpjes dus onder, en dat gaat tot nu toe goed. Ik ben van plan om de dekentjes steeds iets losser te doen, ze moet toch een keertje wennen aan die vrije armpjes hè!
Het is ook niet niks als ze bijna 6 maanden ingepakt hebt gelegen en dan ineens je armen vrij hebt! Ook dat is dus echt weer wennen!

Heel veel succes met deze fase!

Grtz. Poppetje, mv Isa (29 wkn)

Hey hoi!

Wiek heeft niet in van die doeken gebakerd gezeten, wel in een bakerzak! Ik heb wel eens gehoor dat dat ook een goede manier voor afbouwen is....in de bakerzak hebben ze een beetje meer ruimte om te bewegen, maar nog wel beperkt....vanuit daar kan je bv de middagslaapjes in een gewone slaapzak doen (ik heb die van de hema, zonder mouwtjes, maar van lekkere teddy stof) dit heb ik ook met Wiek gedaan en werk fantastisch!

Hij is nu bakerzak vrij....slaapt heerlijk in...en kan nu ook zijn speen vinden (dat lukte niet in de bakerzak)

Verder stoppen wij hem wel strak in zijn bedje in...de enigzins gebakerd!

SUCCES

Maus, mama van Wiek 25/07/2006

Hoihoi

Bij ons lukte he ook niet om de pacco af te bouwen, wij zijn op de bakerzak overgestapt en het  is een groot succes, Matthijs (5 maanden) heeft meer bewegingsvrijheid, maar net niet genoeg.....

www.bakerzak.nl

(ik heb er een van de marktplaats gekocht)

Esmeralda

Terug
Bovenaan