inbakeren afbouwen met Pacco doek?

<p>Hoi mama’s,</p><p>Ik heb een zoontje die over 2 weken 4 maanden oud is. Hij ligt al sinds week 4/5 ingebakerd en slaapt de nachten goed door. Wel eens zonder inbakeren geprobeerd maar dit was geen succes. Ik gebruik de Pacco Picollo doek, die is voor kindjes tot 7 kilo en daar zit hij volgens mij zelfs bovenop. Heeft iemand ervaring met het afbouwen? Het is een hele drukke baby. Ook met spelen in de box verschuift hij alle kanten op en op zn buik kan hij al schuifend naar voren toe. De doek krijgt hij soms zelfs open  terwijl het een heel strak ding is.. Ik weet dat je tot max 6 maanden mag doorgaan maar wat is handig nu? Groter doek aanschaffen en wachten of beginnen met afbouwen? Denk er aan om de afbouwdoek van Pacco aan te schaffen. Hoe hebben jullie afgebouwd?</p>

Mijn zoon is nu 5 maand + en ik gebruik de afbouwdoek, nu net beide armen eruit (eerst eentje en dat een week gedaan ongeveer) en so far so good ? je kan het ook doen met de afbouwdoek of gewoon cold turkey

Hier ook de afbouwdoek gekocht ! 
Werkte voor mijn dochtertje alleen niet het afbouwen ze was daar nog helemaal niet aan toe. Dus zijn uiteindelijk overgestapt naar een slaapzak en daarvan de armen dicht gestikt zodat ze niet kan maaien maar wel al gaat wennen dat ze niet meer zo strak ligt. En op een gegeven moment merkte we dat ze eraan toe was met losse armen in de nacht te slapen. 

De ene baby is er eerder klaar voor dan de andere. Wij hebben een heerlijk zachte slaapzak van Purflo aangeschaft en het slaapje, per slaapje af gaan bouwen. Eerst het ochtendslaapje, omdat hij in de ochtend altijd vrij makkelijk sliep. En zodra dat goed ging het volgende slaapje. Soms had hij een onrustige dag, dan gewoon weer even ingebakerd en de volgende dag gewoon weer met slaapzak. Zo is het eigenlijk heel rustig en natuurlijk gegaan. 

Hier een slaapzakje en héél strak instoppen. Ik vouw het dunne lakentje een paar keer dubbel ten hoogte van zijn schouders. Zo blijven zijn handjes netjes onder de dekens.

Wij zijn eerst overdag naar slaapzak gegaan, omdat ze toch graag met haar armen boven haar hoofd slaapt. Ondanks dat zij zich hierdoor in de lichtere slaapfase wakker maait. 'S nachts deden we haar in de puckyababy. Op een dag zat alles in de was en moest ze 's nacgts in een slaapzak. Ging eigenlijk boven verwachting. Ja, ze maait nog wel met inslapemln en is soms erg onrustig. En ze slaap goed door eenmaal in slaap.Het is bij ieder kindje anders. Kijk gewoon wat voor jullie werkt. Experimenteer. En dan vooral overdag, dan hen je daar het minste hinder onder. Wij dachten dat ze niet zonder inbakenen kon vanwege haar onrust. Bleek dus niet zo te zijn. 

Terug
Bovenaan