Inbakeren afbouwen

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje zoontje van 11 weken is een moeilijke slaper. We bakeren hem sinds week 3 in met de Pacco piccolo doek. Zonder de doek slaapt hij heel moeilijk in, laatst weer ondervonden na zijn prikjes.. Het einde van mijn verlof is in zicht en dat betekent dat mijn zoontje straks naar de opvang gaat en mijn moeder hier komt oppassen. Ik zit er over te denken om het inbakeren langzaam aan te gaan afbouwen. Mijn moeder snapt niks van die Pacco doek, ook niet na uitleggen, voordoen en tekeningen maken. Ik weet ook niet hoe dat op de opvang gaat, of zij überhaupt wel willen inbakeren.. Hij begint nu ook af en toe zijn handjes eruit te wurmen en soms lukt dat ook. </p><p>Ik ben benieuwd naar ervaringen. Wanneer stop je met inbakeren en waarom? En hoe pak je het ‘afbouwen’ aan of leg je hem van de een op de andere dag in een slaapzakje? </p>

Ik zit met het zelfde ook een inbaker baby met de pacco!
Mijn moeder snapt die doek ook niet haha en gebruikt daarom voor bij haar dr swaddle me dat gaat voor de overdag slaapjes meestal ook prima.
Ze had een tijdje dat ze daaruit los kwam.
Ik lees met je mee ben benieuwd naar de gouden tip haha!

Ik gebruik zelf nu de swaddle me en ben daar heel blij mee. Is heel eenvoudig en ze is tot nu toe nog niet los gekomen

Wij hadden  een swaddle me. Rond de 3 maanden wurmde hij zelf zn ene arm eruit en sliep een maand met 1 arm los. Na 4 maanden wurmde hij ook zn andere arm eruit en zijn we gestopt met inbakeren. 

Me zoon had een puckababy dus niet helemaal ingebakerd, op een dag heb ik het helemaal weggelaten en een slaapzak  aangedaan en dat ging gelijk goed.

We gebruiken ook de Pacco, maar overdag gebruik ik nu de gewone newborn bag van Puckababy, dus niet de inbakervariant. Overdag vind ik het niet zo erg om wat vaker op en neer te lopen om een speentje te geven etc. Volgende week weer volgende ronde prikjes dan ook snachts kijken hoe het dan gaat in de slaapzak. Hopelijk helpt het wennen overdag.

Je zou ee  stugge slaapzak kunnen proberen, ik gebruik er 1 van de prenatal met afritsbare mouwen door de rits die erin zit kan hij veel minder makkekijk maaien met zijn armen.
Probeer dit eens overdag, en voor het laatste slaapje voor de nacht in bad even goed moe maken.. 

Terug
Bovenaan