<p>Goedemorgen, </p><p>Mijn zoontje slaapt al sinds hij 5/6 weken oud is strak ingebakerd. </p><p>Wanneer en vooral hoe hebben jullie dit afgebouwd? </p><p>Onze zoon is nu 5 maanden oud en rolt in de box en op de grond alle kanten op. Eigenlijk zou ik dus voor de veiligheid nu al gestopt moeten zijn met inbakeren. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd. Helaas zonder succes en een hysterisch mannetje als gevolg. Zo moe maar de slaap niet kunnen vatten. </p><p>Hij rolt (nog) niet in bed, dus zou het al noodzakelijk zijn om te stoppen? </p><p>We zijn hiermee begonnen omdat onze zoon een huilbaby is, last heeft van verborgen reflux en heel veel last had van darmkrampjes waardoor hij ontzettend slecht sliep. De slaapjes zijn nog niet veel beter, lees: nog steeds slaapjes van 3 kwartier en ‘s nachts nog regelmatig wakker maar het duurt geen uur/anderhalf uur meer voordat hij in slaap valt. Dus het helpt hem echt wel! Hij slaapt nu binnen 10 minuten. </p><p>Net voor zijn ochtendslaapje heb ik hem nog weer geprobeerd in de puckababy. Na een kwartier huilen hem er weer uitgehaald en strak ingebakerd en meneer sliep al toen ik zn kamertje uit liep. </p><p>Het afbouwen zal vast gepaard gaan met de nodige huilbuien daar ben ik me van bewust maar ideeen zoals laten huilen heb ik niet zoveel aan. Mijn stresslevel stijgt enorm als ik hem maar eventjes hoor, dit door de moeilijke start die we hebben gehad. </p><p>Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben.. </p><p> </p>