Inbakeren afbouwen

<p>Goedemorgen, </p><p>Mijn zoontje slaapt al sinds hij 5/6 weken oud is strak ingebakerd. </p><p>Wanneer en vooral hoe hebben jullie dit afgebouwd? </p><p>Onze zoon is nu 5 maanden oud en rolt in de box en op de grond alle kanten op. Eigenlijk zou ik dus voor de veiligheid nu al gestopt moeten zijn met inbakeren. Ik heb dit al een paar keer geprobeerd. Helaas zonder succes en een hysterisch mannetje als gevolg. Zo moe maar de slaap niet kunnen vatten. </p><p>Hij rolt (nog) niet in bed, dus zou het al noodzakelijk zijn om te stoppen? </p><p>We zijn hiermee begonnen omdat onze zoon een huilbaby is, last heeft van verborgen reflux en heel veel last had van darmkrampjes waardoor hij ontzettend slecht sliep. De slaapjes zijn nog niet veel beter, lees: nog steeds slaapjes van 3 kwartier en ‘s nachts nog regelmatig wakker maar het duurt geen uur/anderhalf uur meer voordat hij in slaap valt. Dus het helpt hem echt wel! Hij slaapt nu binnen 10 minuten. </p><p>Net voor zijn ochtendslaapje heb ik hem nog weer geprobeerd in de puckababy. Na een kwartier huilen hem er weer uitgehaald en strak ingebakerd en meneer sliep al toen ik zn kamertje uit liep. </p><p>Het afbouwen zal vast gepaard gaan met de nodige huilbuien daar ben ik me van bewust maar ideeen zoals laten huilen heb ik niet zoveel aan. Mijn stresslevel stijgt enorm als ik hem maar eventjes hoor, dit door de moeilijke start die we hebben gehad. </p><p>Ik hoop dat jullie nog wat tips hebben.. </p><p> </p>

Wat lastig! Wij hebben onze dochter ook lang ingebakerd laten slapen (kon ook wel rollen maar dat deed ze niet in bed). 
‘S avonds viel ze het makkelijkst in slaap, we zijn op dat tijdstip begonnen in een normale slaapzak. Wel met een lakentje strak er overheen. Na de nachtvoeding werd ze weer ingebakerd en overdag ook.
Na een weekje hebben we de hele nacht in de normale slaapzak geprobeerd en zo steeds een slaapje extra.
als ze nog heel onrustig is als ze in bed wordt gelegd houd ik nog wel eens haar armpjes stevig vast tot ze bijna in slaap valt, ik hoop dat dat steeds minder nodig is.
laten huilen vond ik ook niet fijn, heeft ook geen zin bij mijn dochter want dan raakt ze totaal overstuur. Op deze manier kon ze langzaam wennen aan de normale slaapzak.

Hier merken we dat we het inbakeren steeds minder nodig hebben! Gaat hier dus gelukkig uit zichzelf .
Maar overdag de slaapjes gaan dus niet zonder inbakeren? Dat is lastig . Maar wat hier boven staat is dat ze van Pacco een afbouw doek hebben, eerst 1 armpje eruit en dan de ander. Misschien dat een optie . 

Geen enkel slaapje lukt nog zonder inbakeren. Het lukt hem gewoon niet in slaap te vallen. 
Hij wrijft continu over zijn gezichtje waardoor hij zijn speentje weer wegslaat, wat er weer voor zorgt dat hij begint te huilen. 
We gebruiken nu zelf de meyco inbakerdoek. Gaat hiermee best goed maar onze zoon is enorm sterk. Soms word hij wakker en heeft hij het toch voor elkaar gekregen er een arm uit te wurmen. Als dit gebeurd is het vaak snachts. Voordat wij zelf naar bed gaan kijk ik nog even bij hem en dan ligt hij nog als een ingepakt cadeautje. En dan begint hij snachts te huilen en is er een arm uit. Ik weet dus niet of hij daar nu wakker van word of dat hij al een tijdje zo ligt. 
Ik ga eens kijken naar die afbouwdoek, of me dat iets lijkt. Bedankt!! 

Ik heb hier precies hetzelfde probleem... ze is bijna 6 maanden oud en slaapt nog altijd ingebakerd. Ik ben wel overgestapt op de slaapzakjes van Fedde&Kees in combinatie met het lakentje. Dit werkt heel goed maar de bedoeling is dat ik hiermee rustig kan afbouwen door de ritsjes steeds minder ver vast te ritsen. Ik heb al een aantal pogingen gedaan maar nog geen succes gehad. Ik blijf hopen dat er een moment komt dat ze zelf leert om haar handjes te laten rusten als ze moe is.. 

Hoi gebruiker... 
Lastig he! Ik heb ook het slaapzakje van fedde en kees, maar meneer kreeg het nog voor elkaar om met de ritsjes dicht bij zn gezicht te komen. Nu hadden we het lakentje niet, misschien maakt dat nog verschil. 

Ik heb niet het antwoord voor je, maar een suggestie. Toen onze zoon zn prikjes kreeg en niet in de doek mocht, was inslapen ook drama. Maar als ik zn armpjes stevig naast zn lichaam vasthield, viel hij weer in slaap. Als hij sliep bleef hij wel een paar uurtjes slapen (snachts). Hoewel, volgens mij heb ik uiteindelijk om 4 uur snachts weer zn puckababy aangedaan (hij heeft gelukkig geen pacco nodig). Maar misschien kun je dit proberen bij inslapen? 
Verder zie ik ook op tegen het afbouwen! Doen al soms een arm eruit, dat gaat op zich wel... maar twee echt niet. 

Terug
Bovenaan