Inbakeren afbouwen

We bakeren onze dochter al een tijdje in snachts en sindsdien slaapt ze meestal heerlijk door.<br /><br />Als het zover is als ze gaat omrollen, hoe kunnen we dit dan het beste afbouwen en wat vinden jullie een fijn en veilig alternatief? Ik had al wat gelezen over de puckababy, maar zijn er ook andere alternatieven die jullie fijn vinden?<br /><br />

Ik heb nu zelf de puckababy piep (onze kleine man is 11 weken) en de mini is besteld. Daar zitten ritsjes bij de armen in volgens mij kan je het zo afbouwen. De piep was iig zijn geld al waard dus ik denk de mini ook wel

Ha!

Wij hebben onze zoon en nu ook dochter altijd ingebakerd in de Puckababy. Alle varianten in huis en het geld dubbel en dwars waard! Het klopt dat in de mini ritsjes zitten voor de armpjes. Je bouwt het beste af door met één armpje te beginnen. Zo houden ze nog het gevoel van geborgenheid, maar wennen ze alvast aan “vrije armpjes” en mocht je kindje dan gaan omrollen in bed, is dit niet gevaarlijk.

Wij hebben destijds niet afgebouwd, maar hem toen hij z'n eerste vaccinaties had gehad in een lekker dikke winterslaapzak gedaan (omdat ze dan niet ingebakerd mochten worden). We hadden eigenlijk verwacht dat het een drama zou zijn, maar onze kleine man sliep, tot onze verbazing, net zo goed als in z'n pacco piccolo. We hebben hem daarna nooit meer ingebakerd. Blijkbaar voelde hij zich in een slaapzak toen ook heerlijk geborgen :)
Maar misschien hebben we gewoon geluk gehad destijds, geen idee. Die slaapzak sloot wel ook perfect aan en was vrij dik (dus bewegen ging ook iets stugger), dus kan me voorstellen dat dat scheelde.

Ik las inderdaad wel ook altijd goede verhalen over de afbouw inbakerdoek en dan eerst 1 arm en dan 2 etc.
Succes ermee in ieder geval! :)

Terug
Bovenaan