Inbakeren afbouwen

Hallo moeders,

Onze zoon Ruben ligt al sinds hij 2,5 maand is ingebakerd. Nu wil ik dit eigenlijk af gaan bouwen, omdat hij toch niet meer ingebakerd mag liggen als hij om kan rollen. En aangezien ik het zielig vindt om hem dan in 1 keer "los" in zijn bedje te leggen wil ik nu alvast beginnen met afbouwen. Nu heb ik al gehoord dat je moet beginnen met 1 arm buiten de doeken te laten en dat doe ik nu ook. Dit gaat al heel goed. Maar wat zijn nu eigenlijk de volgende stappen?? Kunnen jullie mij dit vertellen??

Groetjes,
Bianca
 
Hallo,

Onze dochter heeft vanaf dat ze 5 weken was ingebakerd gelegen. We hebben haar ook nog ingebakerd gehad, toen ze zich begon te draaien. We stopten de dekentjes stevig in en zo kon ze in bed niet draaien. Bovendien moeten ze behoorlijk sterk zijn, willen ze dat voor elkaar krijgen. Toen ze ongeveer  7 maanden was, hebben we een bakerzak aangeschaft. De doeken werden te klein, maar ze had toch nog veel behoefte aan geborgenheid. We hebben het gezien als een soort "tussenstap", naar het slapen zonder hulpmiddelen. Inmiddels is ze 11 maanden en ze slaapt heerlijk (sinds 3 weken) in een slaapzakje met lange mouwen. We hebben haar eerst alleen 's nachts in de slaapzak gehad en toen hebben we het gewoon overdag ook geprobeerd. De bakerzak nog wel binnen handbereik, maar die hebben we niet meer nodig gehad!!!

Succes ermee!!!
 
Hoi
Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden en slaapt sinds drie nachten in een slaapzak. Hij is ingebakerd geweest vanaf 2.5 maand.
Het afbouwen hebben we eerst "grof" geprobeerd, in een keer in een slaapzak mar dat ging absoluut niet. Toen een week later een armpje niet in de binnenste doek van de pacco zak. Dit ging goed. na een week beide armjes los in de zak. Iedere stap deden we zeker een week en dan gingen we een volgende stap doen.
Hij heeft ongeveer 1 maand met 1 arm nog ingebakerd geslapen. Vorige week 2 armen los maar nog wel zijn pacco zak onder zijn armen.Toen in zijn slaapzak en dit gaat tot nu toe erg goed. Wel heeft hij een doekje wat hij vast pakt bij het in slaap vallen en als hij tussendoor wakker wordt.
Maar ik ben blij dat het nu toch gelukt is ookal duurde het even.
Heb geduld!!!
Groetjes Thessa
 
Terug
Bovenaan