inbakeren afbouwen

hallo moeders ik heb een vraagje mijn zoontje is 3maanden en draait zich al op zijn zij ik baker hem al een poosje in omdat hij veel huilde en onrustig is met zijn armen dat gaat aardig goed maar ik wil t proberen af te leren voordat hij zich helemaal op zijn buik draait.ik heb er wel al wat over gelezen maar ik heb eens ergens gehoord of gelezen over een safety sleep mijn vraag is wat is dat en wat helpt dat en hoe kan ik t anders t beste afbouwen. groetjes moeder van 2
 
HI,

Wij zijn nog niet toe aan het afbouwen van het inbakeren (dochter is bijna vijf maanden, maar erg allergisch en daardoor nog heel onrustig) maar ik leg haar al af en toe alleen in de buitendoek van de pacco te slapen. Hierdoor heeft ze al meer vrijheid met haar armpjes.... (dit doe ik echter alleen overdag, zodat ik er zicht op heb)

In principe laat je je kindje eerst het beste slaapje zonder de doeken proberen. Als dit goed gaat bouw je de andere slaapjes ook zo af. Wat wel helpt is als je het lakentje en dekentje goed strak over het lijfje spant, zodat er nog wel wat beperking is voor de zwabberende armpjes en beentjes....

Je hebt trouwens een paar verschillende dingen die ik versta onder safetysleep. Ik heb zelf de twee driehoekjes die met een stuk badstof met elkaar verbonden zijn, je kindje ligt dan op zijn zij. Het lange driehoekige stuk ligt achter het ruggetje en de kortere ligt tegen het buikje aan. Ik gebruik deze echter niet omdat ik dat niet vindt werken samen met inbakeren (de armpjes zitten in de weg) Er bestaat alleen ook nog een soort van matrashoes met een aparte baan stof erop. Deze baan stof gaat over het lijfje van je kind heen en wordt met klittenband aan de andere kant bevestigd. Dit zorgt ervoor dat je kind netjes in het midden van het bed blijft liggen... Maar of dit een optie is, dat weet ik niet. Ben er toch altijd een beetje huiverig voor.
 
Hallo moeder van 2

Het afbouwen van inbakeren zou ik ook eerst overdag doen en later pas 's nachts.
Wij hebben onze oudste ook een poos ingebakerd en pas afgebouwd omdat ik op dieet ging in verband met zijn allegie.

Sinds 3 maanden hebben we een tweede en omdat hij ook zo lag te maaien met zijn armen heb ik hem overdag op zijn buik laten slapen om te kijken hoe dat ging.
Dat ging zo goed dat hij nu alleen nog maar op zijn buik slaapt ook 's nachts.
Hij legt zijn hoofd zelf opzij en dat kunnen baby's al vanaf heel jong.

Ik hoop dat je kan afbouwen en anders kan je gewoon tot kleuterleeftijd inbakeren.

Eventuuel kan je op de site van Ria Blom(www.inbakeren.nl) meer informatie vinden.
groeten Marieke mv Rick 2jr en Joost 3 mnd
 
Terug
Bovenaan