HI,
Wij zijn nog niet toe aan het afbouwen van het inbakeren (dochter is bijna vijf maanden, maar erg allergisch en daardoor nog heel onrustig) maar ik leg haar al af en toe alleen in de buitendoek van de pacco te slapen. Hierdoor heeft ze al meer vrijheid met haar armpjes.... (dit doe ik echter alleen overdag, zodat ik er zicht op heb)
In principe laat je je kindje eerst het beste slaapje zonder de doeken proberen. Als dit goed gaat bouw je de andere slaapjes ook zo af. Wat wel helpt is als je het lakentje en dekentje goed strak over het lijfje spant, zodat er nog wel wat beperking is voor de zwabberende armpjes en beentjes....
Je hebt trouwens een paar verschillende dingen die ik versta onder safetysleep. Ik heb zelf de twee driehoekjes die met een stuk badstof met elkaar verbonden zijn, je kindje ligt dan op zijn zij. Het lange driehoekige stuk ligt achter het ruggetje en de kortere ligt tegen het buikje aan. Ik gebruik deze echter niet omdat ik dat niet vindt werken samen met inbakeren (de armpjes zitten in de weg) Er bestaat alleen ook nog een soort van matrashoes met een aparte baan stof erop. Deze baan stof gaat over het lijfje van je kind heen en wordt met klittenband aan de andere kant bevestigd. Dit zorgt ervoor dat je kind netjes in het midden van het bed blijft liggen... Maar of dit een optie is, dat weet ik niet. Ben er toch altijd een beetje huiverig voor.