inbakeren afbouwen

Hallo meiden!

Toen mijn meiske Daphne 3 weekjes oud was, ben ik begonnen met inbakeren. Ze was héél erg druk met vooral zwaaien van haar armpjes, hierdoor hield ze zichzelf (en ons) wakker. Sinds het inbakeren gaat het slapen hartstikke goed.
Nu is ze 4,5 maand en wil ik proberen met afbouwen te beginnen, maar weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken. Daphne is namelijk nog steeds erg druk. Ze ligt geen seconde stil. Heeft iemand ervaring met inbakeren afbouwen? Dan hoor ik graag tips!!

Groetjes
Sandra (mama van Daphne)
 
Hoi,


Onze dochter heeft ook tot ongeveer 3 mnd ingebakerd gelegen. Ik ben overdag begonnen met 1 armpje los, toen dat goed ging ben ik dat ook 's nachts gaan doen. Na een dag of 4 ging dat  zo goed   dat ik  beide armpjes los heb gedaan sindsdien slaapt ze heerlijk in een slaapzakje en heeft ze haar duim gevonden. Nu is ze 9 mnd nog steeds een woelwater in bed maar slaapt wel goed.

Succes ermee. Soms lukt het niet dan zou ik als ik jou was het nog even uitstellen en over een week of twee drie   weer proberen. Je merkt snel genoeg of ze eraan toe is.

Groetjes Marian
 
hoi,
inderdaad eerst 1 armpje los laten en dan kijken hoe ze het doet.
het is wel lekker als je het dekentje strak opmaakt,zodat haar onderlijfje dat veilige gevoel(geborgenheid) blijft houden.
maar slaapt ze toch liever nog ingebakerd dan moet dat gewoon nog even zo blijven.
als ze daardoor lekker slapen is het toch geen probleem!
succes
 
na het inbakeren met zachte doeken zijn wij overgegaan op de bakerzak. www.bakerzak.nl dit vonden wij een hele prettige overstap naar helemaal "los"slapen.
Ik ons heel goed bevallen. hij heeft vanaf zijn geboorte tot 3 maand ingebakerd gelegen van 3 tot 6 maand in een bakerzak en ligt nu al ruim een half jaar in een gewone slaapzak.
 
Met ons zoontje hebben we geexperimenteerd. Eerst los (maar toen sloeg hij zichzelf wakker), daarna inbakeren, maar hij maakte zich steeds weer los en daarna, na een maand of 3 de inbakerzak.
Die hebben we ruim een maand gebruikt, maar toen werkte die niet meer en ben ik weer met inbakeren begonnen, maar dan op de goede manier. Met speldje vastzetten!
Om hem ervan af te krijgen (vooral omdat hij wat ging draaien in bed), heb ik het speldje achterwege gelaten, de dioeken steeds losser gemaakt en uiteindelijk gewoon weggelaten.
En dat ging prima!
Succes ermee, misschien helpt bij jou de bakerzak, maar wat mij betreft, probeer het eerst eens door de doeken wat losser te maken. En dan zien of ze er al aan toe is en dat merk je gauw genoeg, hoor!
Joke
 
Terug
Bovenaan