inbakeren afbouwen

Hallo meiden!

Toen mijn meiske Daphne 3 weekjes oud was, ben ik begonnen met inbakeren. Ze was héél erg druk met vooral zwaaien van haar armpjes, hierdoor hield ze zichzelf (en ons) wakker. Sinds het inbakeren gaat het slapen hartstikke goed.
Nu is ze 4,5 maand en wil ik proberen met afbouwen te beginnen, maar weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken. Daphne is namelijk nog steeds erg druk. Ze ligt geen seconde stil. Heeft iemand ervaring met inbakeren afbouwen? Dan hoor ik graag tips!!

Groetjes
Sandra (mama van Daphne)

hoi sandra
dat wil ik ook wel graag weten inderdaad
mijn dochter ligt ook al ingebakerd vanaf dat ze 2 weken is.. nu 11 weken
overdag in de box slaapt ze zonder en dat gaat goed
maar ze is idd ook nog erg druk met armen en benen
dus ik wil ook wel tips hihi
groetjes sandra

Ladies,

Ook mijn dochter bakeren we al vanaf week 2 in. Ze is nu 20 weken. Afbouwen van inbakeren kan op verschillende manieren (ik heb al heel wat gesurft op het net dus kan er een aantal opnoemen):
- beginnen zonder inbakeren bij het slaapje waarin je kindje het makkelijkst in slaap  
komt (soort van "cold turkey")
- eerst één arm vrij laten uit de bakerdoek (zie ook www.inbakeren.nl) en als dat goed gaat  de doek(en) helemaal weglaten
- en een goede tip van een vriendin van mij die uit ervaring spreekt: leg je kindje in een trappelzakje waarvan je de armsgaten hebt dichtgenaaid (het halsje kun je met een babyveiligheidspeld nog verkleinen als het nodig is). Je kindje heeft dan ín de trappelzak al flink bewegingsruimte maar kan niet gaan zwaaien met de armen. Zodra dit goed gaat kun je ook weer eerst één armsgat openen en daarna de ander ook.

Ik heb het zelf ook een paar keer al geprobeerd met een bakerzakje (soort van trappelzak zonder mouwen) maar mijn dochter presteerde het hiermee om haar vuistjes naar haar mondje te brengen (door de stof heen natuurlijk) en zo haar speentje (die we in haar mond hadden gedaan om in slaap te komen) er weer uit te werken.

Ik denk dat wij nog even wachten met "uitbakeren" en het over een maandje met de trappelzak gaan doen.

Veel succes dames en als jullie nog een andere manier hebben ontdekt hou ik me aanbevolen!

grtz. Poppetje71

Mijn zoontje is nu 18 weken. Ingebakerd vanaf de 6e week. Vanaf de 14e week met de voetjes vrij, maar de vrijheid was hem toch te veel. Nu gewoon weer helemaal ingebakerd en hij slaapt eigenlijk voor het eerst goed door. Voorlopig blijf ik nog inbakeren en zie ik over een maand of twee wel weer verder.

Terug
Bovenaan