Inbakeren afbouwen??

A

Anoniem

Guest
Dames,
wij bakeren ons zoontje (20/06/07) in vanaf 4 weken. Hij gaat dinsdag a.s. voor het eerst naar het kdv en ik wilde eigenlijk langzaam het inbakeren afbouwen.
We laten nu al 1 armpje vrij en dat gaat eigenlijk prima.
Iemand ervaring hiermee of tips??

Suus75

Hoi Suus,

Wij zijn op dit moment ook aan het afbouwen. s avonds en s nachts gaat dit goed. Lynn slaapt dan erg vast. Misschien een idee om te kijken welke slaapjes je kindje vast slaapt en daarmee beginnen. Als dit goed gaat steeds een slaapje meer afbouwen? Tot nu toe werkt dit bij ons voor de avond en  nacht goed. Alleen overdag wil het niet zo lukken. Wij gaan dan ook overdag gewoon door met inbakeren.  Kan tot een half jaar.   Wij gebruiken de Pacco  om in te bakeren.  Begrijp wel wat je bedoelt dat je ervan af wilt ivm het kdv. Hier gaan de opa en oma ´s oppassen. Had ook gehoopt  dat  inbakeren tegen de tijd dat  ik weer aan het werk moet niet meer nodig is. Helaas gaat dat niet lukken.

groetjes

Hoi Suus,

Wij hebben 7 weken onze zoon ingebakerd en hij
is er nu helemaal vanaf. We hebben het vrij snel afgebouwd,
hij sliep de nachten het beste en we zijn begonnen door
geen doeken 's nachts meer te gebruiken: dit ging prima.
Toen het slaapje wat erop volgde (de ochtend) de doeken weggelaten.. vervolgens het slaapje ook dáarna ... etc. etc.
Al met al heb ik een weekje alles afgebouwd. En het gaat heel goed nu. Zolang je nog wel je Rust en Regelmaat aanhoudt, dus werken met de volgorde die je al hanteerde, zoals voeden na het wakker worden, dan verschonen bijv, dan knuffelen, dan box.. dan bij moe weer in bedje.. etc.

Ik gebruik overigens wel een slaapzakje voor Roy nu. Zo zijn in elk geval zijn beentjes nog wel een beetje gebakerd, lekker warm en veilig en hij schopt anders zijn dekens af!
En ik strijk hem altijd even langs zijn armpjes (over de dekens dus) voordat ik wegga bij zijn bedje. Gewoon een ritueel!
Stond geloof ik ook als tip in het boekje van Ria Blom....

Succes!

Lotte wilde op een gegeven moment zelf uit de bakerzak. En dat was maar goed, want hij werd behoorlijk klein. Ik denk dat ze dat met 15 weken begon aan te geven. Ze wilde op haar vingers sabbelen en dat kon natuurlijk niet in de bakerzak. Dus eerst met een armpje, daarna met twee en uiteindelijk helemaal uitgebakerd.

Wij hadden gewoon geluk dat ze er zelf aan toe was en er uit wilde. Uiteindelijk lag ze in een week helemaal los.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan