inbakeren afbouwen

Hoi,

Mijn dochtertje ligt normaal in de doeken te slapen, maar vandaag heeft ze haar inenting gehad en dan mag dit niet. Dus heb ik haar zo in een bakerzakje in bed gelegd. Nou dit was dus flink huilen. Het gevolg, dat ze nu weer in de paccodoek ligt. Ben nu wel een beetje benauwd w.b.t. het afbouwen. Je hoort dat de kinderen hier veel moeite mee hebben. Wanneer willen jullie gaan afbouwen en hoe doen jullie dit dan? Kiezen jullie ervoor om het stapsgewijs aan te pakken? Heeft er iemand hiermee ervaring?
Ben benieuwd..
Groetjes,

Hoi, ik baker hem ook in. Dat doe ik met een katoenen doek en niet met 'de bakerzak'. Hij slaapt er ook overdag in en af en toe probeer ik het overdag zonder. Maar ik zie direct wanneer hij het 'nodig heeft. Wanneer hij net ligt en hij gaat al 'wapperen', pak ik hem snel in! (dan valt hij gelijk in slaap en slaapt ook langer) Omdat hij nu wat groter wordt en de doek dus wat 'kleiner' zit het steeds wat losser en soms wurmt hij zijn handje eruit. Met zo'n doek gaat het afbouwen eigenlijk vanzelf.....
doeg!

hallo

hier het zelfde, ook met katoenenluiers. en nooit meer met een speld vast. Zodat ze zichzelf eigenlijk vanzelf loswurmt. En nu kan ik hem al vaak weg laten...

succes ermee...

Hey hallo,

Ik ben van het zomermoeder forum maar lees hier af en toe ook weleens

Mijn zoontje Yoëlll is nu bijna 7 maand oud en rolt al, en staat etc maar hij ligt nog steeds in de bakerzak (www.debakerzak.nl) vanaf dat hij 4,5 maand oud is.
Daarvoor sliep hij ook altijd in de paccodoek die is ons goed bevallen....op een gegeven moment geeft je kleintje het vanzelf wel aan wanneer hij /zij uit de paccodoek kan....

Maar heel veel zeggen dat je de kinderen alleen maar in mag bakeren totdat ze rollen maar dat is echt onzin hoor....Yoëll rolt ook al vanaf 4,5 maand en er gebeurd echt niets....ik moet wel zeggen dat hij tussen de easy sleep ligt...twee van die rollen...En het gaat nog steeds perfect.....we hebben wel al gebrobeerd om af te bouwen maar helaas....het gevolg een gegil en gekrijs van heb ik jou daar...twee minuten in de bakerzak en meneer sliep als een roosje....

Veel suc6

Groetjes Denise mv Yoëll 28-7-2006

Bij ons is het afbouwen eigenlijk bijna vanzelf gegaan. Marieke ging vanaf 5 weken in de Pacco doek. Rond drie maanden deed ik haar overdag zo af en toe niet meer in de doek, maar legde ik haar met haar jas in de kinderwagen als ze moe werd. Gingen we een flink eind wandelen en dan viel ze wel in slaap. Na een paar dagen viel ze haar bedje met een slaapzakje ook gewoon in slaap.
Ongeveer een week later werd ze ziek en kon ze niet ingebakerd, duurde gelukkig maar een paar dagen, maar ben toen ook meteen maar gestopt met 's nachts inbakeren.

Succes!

Terug
Bovenaan