Inbakeren afbouwen

Onze dochter is 4,5 maand. En omdat ze zich al bijna om kan draaien willen we het inbakeren afbouwen. Met de Pacco inbakerdoek slaapt ze goed.Overdag gemiddeld een uur tot 2 uur.(per slaapje) En s avonds van 18.00 uur tot 6.00 uur s morgens. Nu hebben we een aantal dagen geprobeerd het inbakeren af te bouwen maar nu vind ze haar armpjes los veel te leuk in bed en gaat dan niet slapen. Van ze week viel ze na 1,5 uur "rommelen" in bed eindelijk in slaap terwijl ze al moe was toen ik ze op bed legde. Nu slaapt ze een half uurtje met 1 armpje vrij. Het andere armpje heb ik dan met een hydrofielluier "ingepakt" zodat ze die niet kan bewegen. En ze heeft dan de trappelzak aan. Maar nu is mijn vraag dus hoe ik het anders aan kan pakken zodat ze wel weer langer gaat slapen zonder de inbakerdoek. Hebben jullie hier ervaringen mee? Want ik hoor eigenlijk van niemand dat hun kindje ingebakerd is.

Alvast bedankt.
 
Wij hebben het inbakeren ook op die manier afgebouwd. Sven kon allang omrollen (met 3,5 maand al), maar toen lukte het ook niet met 1 armpje eruit. Toen hebben we nog een tijdje 2 armpjes ingebakerd. Met 5 maand hebben we toen bij 1 slaapje overdag 1 armpje uit de zak gedaan, dus gewoon de doek onde de oksel door wikkelen, zodat het andere armpje en de beentjes nog net zo voelen. Pas met 5,5 maand zijn we echt structureel gaan afbouwen, eerst overdag 1 armpje eruit. Daarna 's nacts 1 armpje eruit. Toen dit helemaal goed ging zijn we over gegaan op een slaapzak, met 1 armpje naar binnen, overdag. 's Nachts nog in de doek zodat het nog vertrouwd was. toen dit helemaal goed ging, overdag in een slaapzak met beide armpjes in de mouwen (stevige) en dit is eigenlijk bijna gelijk goed gegaan. Na een week hebben we het toen een nachtje geprobeerd en dit is gelijk goed gegaan. Al met al heeft dit proces onveer een maand of 2 geduurd voordat ie helemaal was afgebouwd.

Succes!
 
Hier bakerde ik ook in.... maar bij ons gaf meneertje zelf aan dat hij dat niet meer wilde... het was een strijd om hem ingebakerd te krijgen terwijl hij daarvoor altijd zelf al keurig klaar ging liggen.
Ik heb dus ook geen tip voor je, want wij zijn gewoon in 1x gestopt en dat ging best goed.... heeft 's nachts even moeten wennen, dus werd 1 of 2x wakker maar ook daar zit nu verbetering in.

Verder zou ik je misschien nog als tip kunnen geven om te kijken naar de swaddle me.... dat is toch een iets lossere inbakerzak. Misschien dat dat helpt.
 
Ik heb ook ingebakerd, ik ben gestopt na het krijgen van zijn 2e prik, toen mocht ik toch 24 uur niet inbakeren. Eigenlijk ging het bij mij heel goed, tenzij hij een drukke dag had gehad met veel indrukken, dan bakerde ik hem met een slaapje overdag nog wel eens in, als het slapen niet lukte... Bij mij werkte dit heel goed.
 
Terug
Bovenaan