inbakeren/bakerzak, take 2

Ja..lekker zeg, net een heel verhaal getypt en weg is ie....
Maar goed, nog een keer proberen.
Mare is aan het wennen op het KDV (nou ja, ik geloof dat ik meer moet wennen dan zij!) en daar worden de kindjes niet ingebakerd. En omdat Mare al een poosje wordt ingebakerd (wat ontzettend goed gaat) slaapt ze niet zo goed meer zonder de paccodoek. Ik was al aan het proberen het inbakeren af te bouwen, ook omdat ze toch al een beetje pogingen gaat ondernemen om zich te draaien. Dit lukte dus voor geen meter, ze sliep dan tot maximaal een uurtje, was dan niet goed uitgeslapen en dan was het weer huilen uit vermoeidheid. Ik kreeg gisteren een bakerzak te leen, en dacht: yeh right, dat zal dus ook wel niks worden. Ik haar een uurtje geleden erin gelegd, en wat denk je....Ik heb geen kik meer gehoord, ligt heerlijk te slapen.

Ik ben zo trots op mijn meisje, ze blijven me (ons) toch verbazen die hummeltjes. Morgen maar vragen op het KDV of ze daar wel gebruik van mogen maken.

Hoe gaan jullie hier mee om?????

Hee! Wat goed dat ze zomaar de bakerzak accepteert!

Bij Daantje is dat niet het geval... ze slaapt niet zonder inbakeren. Ze is net terug van een ochtendje wennen bij het KVD en ze heeft daar maar 3 kwartiertjes geslapen in haar bakerzak (bakerzak doen ze wel bij mijn KDV). Ze kwam hartstikke moe thuis, het is al lang geleden dat ze zo heeft gehuild ... Maar op zich ging het goed hoor, bij het KDV! Ze zijn daar hartstikke lief! Maar ik maakte me al zorgen over dat inbakeren, en terecht... Ze slaapt alleen maar goed ingebakerd. Ik hoop dat ze op deze manier daar leert wennen aan de bewegingsvrijheid (zij kunnen natuurlijk net wat beter omgaan met huilen enzo)..

Voor jou hartstikke fijn dus!

succes!
groetjes!
astrid

Ik heb gisteren een kennismakingsgesprek gehad en krijg volgende week te horen of ze wel of niet aan bakerzakken doen, dat wist die leidster niet. En ach, op een gegeven moment zal Lynn toch ook zonder bakerzak moeten gaan slapen, dus als ze daar er alvast aan kan wennen, vind ik het ook niet zo erg. Mijn ervaring met Kyna was dat die op het kdv veel meer sliep dan thuis, maar ja, dat was Kyna....

Bij antroposofische kdv's doen ze vaak wel aan inbakeren, maar voor jullie is het waarschijnlijk al te laat om te wisselen en niet overal heb je antroposofische kdv's. En ze doen daar nog meer 'gekke' dingen, moet je maar net van houden...

mijn zoontje zit in Tilburg op een antroposofisch kinderdagverblijf. maar hij was al ruim 1 jaar toen hij er kwam, dus ik weet niet of ze daar inbakeren. het is de Schalmei. maar Astrid ik neem aan dat je nu niet meer kunt/wilt wisselen. de schalmei zit volgens mij ook ver vol. ze hebben maar 1 groep. en ze doen me daar toch gekke dingen!!nee hoor, het is heel fijn en ze zijn superlief. en dat zijn ze ook vast bij het KDV waar Daantje naar toe gaat.

maite had in eerste instantie ook veel moeite met omschakelen naar de bakerzak. daar zijn we na haar vorige prikje mee begonnen (na eerst een wk. helemaal niet inbakeren, maar dat was 'n ramp). ik leg haar dan wel strak onder een dekentje, over de bakerzak. maar nu slaapt ze weer redelijk goed. alleen overdag wat korter, maar dat is misschien ook de leeftijd, ze is nu 3,5 maand. misschien zou je Daantje  na haar 3 mnd. prik kunnen proberen om helemaal over te schakelen naar de bakerzak. via marktplaats zijn ze een stuk goedkoper!

succes allemaal met het inbakeren/bakerzak gedoe. het is wat om die kleine mensjes maar aan het slapen te krijgen en te houden. wij zouden er geen moeite mee hebben als ze ons in bed stopten voor een middagdutje!!

groetjes, carmen

Hoi!

Hee, het forum lijkt het vandaag goed te doen!!

Maar Carmen, ik ga in april werken bij kinderstad , de Schalmei hoort daar ook bij toch? Ik heb dus voorrang qua plaatsing enzo ..hihi. Wat doen ze daar dan voor een gekke dingen? Is toch 'vrije school'- idee? Met biologisch eten enzo? Maar volgens mij bakeren ze nergens in. Dat heeft met veiligheidsdingen te maken... Ik ga nu naar de Vlinderberg (Tafelbergstraat), en ik vind het een super kinderdagverblijf.

Ik heb nu ook maar zoiets van; het is maar goed, dan leert ze daar zonder inbakeren te slapen. Moeten we toch vanaf op een gegeven moment. De leidsters kunnen er natuurlijk beter tegen, huilen enzo ('het is ècht een lief kind hoor, thuis' hihi).. Dat ze moe thuiskomt, is ook geen ramp want dan slaapt ze lekker door!

Ik leg me erbij neer. Het is toch een moeilijk proces om je kindje los te laten in handen van iemand anders!

Succes allemaal! op de bakerzak!

Groetjes
Astrid

hoi hoi,

Inderdaad de Schalmei hoort bij Kinderstad!! Grappig he. Als je de plaats van Maite maar niet inpikt (die gaat vanaf okt.).. Ze krijgen inderdaad biologisch eten, ze hebben een vast ritme in de dag, met vaste liedjes en verhaaltjes. ze hebben een keuken, huiskamer, grote tafel, huiskameridee als inrichting. al het speelgoed is van natuurlijke materialen, hout en zo. en het is er heel rustig en sfeervol. het is geinspireerd op de vrije school gedachte. mijn zoontje gaat in mei naar de Tiliander, de vrije school, en ik kan me goed vinden in het gedachtegoed van Rudolf Steiner. maar voordat jij een school moet gaan zoeken voor Daantje, gaan er nog wat jaartjes overheen!! wij wisten gelukkig vrij snel dat we deze school wilden, maar ik ken genoeg ouders die eerst alle populaire scholen bezoeken en er maanden over doen om te kiezen pfff.....

groetjes, carmen

Hee Carmen!

Heb er wel al een beetje over nagedacht hoor, en de vrije school behoort zeker tot mijn mogelijkheden en wensen. Waarschijnlijk zal Daantje daar ook heengaan. Voor een kinderdagverblijf maakt het me nog niet zoveel uit, als ze maar lekker kan spelen. De vLinderberg vond ik echt leuk.

Groetjes
Astrid

Hihi, zo te zien zijn er hier dus mensen die van die 'gekke dingen' houden. Lekkere opmerking van mij dan!
Bedenk trouwens wel dat de methode van de vrije school niet bij elk kind past! Dus ik zou niet te vroeg zo'n keuze maken, ook al vind je het zelf nog zo leuk.
Of laat ik nu iets te veel merken dat ik  niet zo van Rudolf Steiner hou?

Terug
Bovenaan