Inbakeren bij ieder slaapje of alleen als hij onrustig is?

Het onderwerp zegt het al. Nadat hij gisteren 12 uur aan een stuk heeft gehuild en ontroostbaar was, gisterenavond vanaf 21.30 uur goed geslapen  heeft en vanochtend weer erg onrustig was, heb ik Ryes, 4,5 week oud,  ingebakerd. In het begin vond hij het natuurlijk niets, maar al snel werd hij erg rustig. Hij is meteen in slaap gevallen en wordt net pas na 3,5 uur wakker (etenstijd). Mijn vraag is of ik Ryes nu bij ieder slaapje het beste in kan bakeren of dat ik hem ook alleen kan inbakeren als hij onrustig is, want 's avonds na de laatste voeding en 's nachts slaapt hij erg rustig.

Groetjes,

Jessica

Ha Jessica,
Ik denk dat je hem het beste elk slaapje kunt inbakeren. Zo weet hij waar hij aan toe is, zeker als hij het nodig heeft. Inbakeren betekend dan voor hem rust en slapen. Als ik jouw verhaal lees lijkt het net alsof het over mijn eigen dochter gaat.
Tot ze 5 weken was was  het echt erg wat slapen betreft. Toen ben ik haar gaan inbakeren en toen kwam er rust, heeeeeerlijk!!!
Niet alleen voor haar maar ook voor ons. Ik had een uitgeslapen en tevreden meisje.
Ze is nu inmiddels bijna 4 maanden, ben 3 weken geleden begonnen met afbouwen en sinds gisteren is ze er vanaf!!!! Ze slaapt nu lekker in een slaapzakje en slaapt prima!!
Ik ben blij dat ik het gedaan heb,

succes
groetjes Sonja & Evi

Hoi Sonja,

Bedankt voor je snelle reactie en advies! Hoe heb je dat met afbouwen gedaan, een bakerzak gekocht? Ik zit namelijk nog te twijfelen of ik zo'n bakerzak moet kopen straks?

Groetjes,

Jessica

Hai,
Ik heb een inbakerdoek van pacco. Heb ook een inbakerzak gekocht toen ik wilde gaan afbouwen. Dat werd helaas niks, daarin had ze toch vrijheid met haar armpjes maar kon er toch niet bij.
Het afbouwen heb ik gedaan door steeds één armpje los te laten, en elk slaapje een andere arm. En gisteren dan de inbakerdoek vervangen door een slaapzak. Kijk eens op www.pacco.nl.

groetjes Sonja

Hallo,

Ook onze dochter was erg onrustig. We hebben haar eerst ingebakerd (vanaf de 5e week ofzo) tot aan week 12. Toen zijn we langzaam overgegaan op de bakerzak. Hier slaapt ze nu nog steeds in (inmiddels 18 weken oud). Alleen als ze overdag bij de oppas is niet, maar dan slaapt ze ook gewoon lekker rustig, alleen wat minder lang. Thuis doe ik haar overdag alleen in de bakerzak als ze erg onrustig is, anders stop ik haar gewoon zo in d'r bedje maar dan stop ik d'r wel heel strak in.

Hoi.
Ik heb Teun ook ingebakerd met de pacco-doek.
Ik vond het heel fijn,ik heb hem alleen s`nachts ingebakerd.
Overdag sliep hij vaak in de box en dan op zijn buikje,dan kan hij zich ook  niet uit zijn slaap houden. Ik vond ook dat hij zich overdag best mocht bewegen en als hij  voor elk slaapje in zijn pacco-doek moest kun je hem wel 5 keer per dag aan en uitkleden.
Ik heb  vanaf een maand of 4 niet meer ingebakerd,na de laatste ronde inentingen  heb ik de doek niet meer aangedaan en hij vond het prima. Wel slaapt hij veel op zijn  buik,ook in zijn bedje. Als ze de inentingen hebben gehad mag je 24 uur niet inbakeren.
Ik kan hem echt aanraden!! Succes!    
Groetjes  Mikkie.    

Hoi Mamma Jessica,

Ik heb mijn zoontje (nu 3 1/2) vanaf dat hij een maand was ook ingebakerd.
Wel eerst het boekjes hierover bij de thuiszorg  besteld en goed doorgelezen.
Want je moet altijd wel opletten, met warm weer, te warme kleertjes, de prikken van het CB (dan mag je niet inbakeren, want dan kan er koorts optreden), de juiste doeken en de juiste manier van vouwen.

Ik heb alleen 's nachts ingebakerd. Misschien niet geheel de juiste keus, maar ik kon het niet opbrengen om hem overdag ook nog eens in te bakeren. Het heeft wel goed geholpen, mijn zoontje was zo druk en sloeg zo hard om zich heen dat hij zichzelf hier mee wakker hield of zijn gezichtje open krabde. Ik heb helaas het wel erg lang moeten volhouden. Volgens mij wel 8 maanden. Pas op het moment dat ze echt wat meer kunnen b.v. kruipen, lopen etc. lijken ze wat rustiger te worden. Gelukkig hoef ik mijn zoontje van 8 weken niet in te bakeren. Deze ligt nu heerlijk te slapen.

P.s. die van 3 1/2 ook, maar die werd pas een goede slaper toen hij drie was (ik wil je niet ontmoedigen).

Gr. Mij

Hee Jesicca,
Ik had het ook bij de topic van Dionne gezet, als je interesse hebt mag je mijn bakerzak wel overnemen. Zo goed als nieuw, twee dagen gebruikt. Laat het me maar weten,

groetjes Sonja

Terug
Bovenaan