inbakeren en rust en regelmaat

Hoi,
naast rust en regelmaat waar we bewust met Isis(8 weken)  mee bezig zijn, willen we haar ook gaan inbakeren met begeleiding van wijkverpleegkundige van het cb. Isis slaapt onrustig, ligt lang wakker, doet hazeslaapjes en heeft buikkrampjes  (met als gevolg oververmoeidheid en vicieuze cirkel) De laatste dagen hebben we haar "ingebakerd" in een badcape en daar reageerde ze direct op (viel snel in slaap)! We willen het liefst kant en klare bakerdoeken kopen, maar er bestaat ook een bakerzak. Wat zijn jullie ervaringen? Wij hebben goede hoop,
x Esther

HeY Essiedo

Wij hebben onze Mick ook vrij snel ingebakerd. Ook hij was heel erg onrustig met zijn handjes, en wapperde zichzelf steeds weer wakker.
Wij hebben dus verschillende dingen geprobeerd :

* De bakerzak : uitstekende zak, alleen bij Mick was het niet helemaal de oplossing omdat als je hem te straks deed het een beetje knelde in zijn nekje. En deed je hem "losser" dan had hij nog teveel ruimte en kon die ze vuistjes nog tot bij ze wangen krijgen. Met als resultaat dat hij zich weer wakker hield.

* Inbakerdoeken (twee lossen doeken) : Als je het onder de knie hebt best makkelijk, maar dat geklooi met die veiligheidspelden...! En omdat onze Mick dus een kleine houdini is (of hoe je het schrijft) wist hij zijn armpjes hier dus ook uit te werken.

* Pacco doeken : Deze hebben we nu. En zijn IDEAAL!! je zet ze vast via klittenband, lekker snel. En wat vooral belangrijk is, hij krijgt ze armpjes er niet uit!!

Hoop dat je er wat aan hebt, misschien is voor jullie 1 van de andere een oplossing! Denk dat de bakerzak wel ideaal is om weer af te bouwen.

Groetjes!!

Hoi,

Ik heb mijn zoontje (inmiddels 4 jaar) als baby zijnde ook altijd ingebakerd. Ik deed dat met twee losse doeken, volgens de techniek van Ria Blom.
Ik had er wel handigheid in, en kon het vrij strak. Alleen met uit logeren , bijv, bij opa en oma, was dat een probleem. Zij konden dit nooit zo goed, m.a.g.dat hij minder goed sliep, omdat hij zich loswurmde.

Bij mijn twee dochters heb ik ook de pacco doeken gebruikt,Deze zijn ideaal. Je kunt het niet fout doen, het kan namelijk maar op 1 manier en ze wurmen zich er echt niet uit. Ook ideaal dus als ze uit logeren gaan en iemand anders moet dit doen.

Wat ik ook heel fijn vond aan deze doeken, is dat ze vrij dun zijn, dus niet snel te warm, en als het echt heet is kun je alleen de armdoek gebruiken. Dit mocht volgens de beschrijving niet, maar ik vond het wel fijn met 30 graden.

Volgens mij kun je deze doeken alleen via internet bestellen. Of moet zijn dat dit ondertussen veranderd is. (www.pacco.nl)

Succes ermee!

Groetjes van mama3

Ook mijn dochtertje is ingebakend. Ik heb de een pacco piccolo doek, die heb ik bij de thuiszorgwinkel gekocht. De doek is wel vrij prijzig maar ideaal. Je kan ook op marktplaats kijken, daar staan ze vaak voor de helft van de prijs op te koop.

Liefs Andrea

Als je voor de bakerzak kiest heb ik er een ter overname. Een keer gebruikt, maar voor Lucas werkt inbakeren niet. De regelmaat bleek voldoende en hij slaapt met de armpjes vrij. Van inbakeren raakt hij in paniek.

groetjes
Martine

m.koelemeijer@planet.nl

Hoii, mijn dochtertje is geboren op 2 nov. en huilde erg veel en was onrustig. Er werd ons geadviseerd om haar in te bakeren. Dat hebben we gedaan met de pacco picollo doek en die is enorm handig vergeleken met losse doeken. Er zit klittenband aan en dat gaat niet los en zelfs onze kleine (sterke) meid heeft haar armpjes nog steeds lekker naast haar lijfje als ze wakker wordt. De bakerzak is te losjes en dat lijkt meer op een wat strakkere slaapzak. Dus even kijken op marktplaats, daar heb ik em ook vandaan. Want meestal gebruiken mensen deze doek maar een paar weken. Onze dochter is nu 12 weken en ligt er alleen overdag nog in.
Succes!
Kijk ook eens op www.inbakeren.nl

Wij gebruiken al een poosje een inbakerslaapzakje, in verschillende maten te verkrijgen.
Dit ivm maaien met de armpjes en dus alle dekentjes van zich afslaan.

Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje van 5 weken het niet echt leuk vindt, hij wordt altijd een beetje boos als ie het zakje aankrijgt, hij wil natuurlijk liever met zijn armpjes zwaaien. Hij slaapt wel redelijk snel, even 5 minuutjes jengelen en hij is in slaap. (gebruik 't alleen 's nachts)

www.bakerzak.nl

Succes.

Terug
Bovenaan