Inbakeren en TOCH onrustig (ieder uur wakker)

Hallo iedereen,

wij hebben een probleem en ik hoop dat iemand ons op weg kan helpen met tips.

Onze dochter Inge (nu bijna 5 maanden oud) is een heel vrolijk, nieuwsgierig en ondernemend meisje. Ze kan haar ogen maar moeilijk ergens vanaf houden en vond alles vanaf haar geboorte erg spannend. Vanwege haar hazeslaapjes en de goede ervaringen bij haar oudere broer (nu 2,5) met inbakeren, zijn we daar ook bij Inge mee gestart. Tot aan december heeft zij ingebakerd geslapen en toen hebben we het eens zonder geprobeerd. De overgang verliep uitstekend, ze sliep prima (ook 's nachts, in 1 ruk door). Wij blij.

Maar nu komt het: vanaf begin januari werd madameke echt ieder uur wakker. Wij dachten dat we misschien te snel waren gestart met afbouwen en hebben haar na 2 weken slapeloze nachten (en dan bedoel ik ook echt iedere nacht, ieder uur eruit) 's nachts weer ingebakerd.   's Nachts is het dus sinds 4 weken een DRAMA ! Ons meisje slaapt in met een fopspeentje en wordt vervolgens om het 1,5 uur wakker. Als we dan bij haar gaan kijken is eigenlijk nog super-slaperig, en zodra je haar speentje teruggeeft draait ze haar hoofdje weg en slaapt weer verder (weer voor een uurtje).
Ze wordt dus niet echt wakker, hoeft ook geen voeding maar houdt ons wel nachtenlang wakker om het uur....zeer vermoeiend voor ons beiden (gelukkig slaapt onze zoon overal doorheen).

We hebben werkelijk alles al geprobeerd wat ik kon verzinnen (laten huilen,  toch nog maar een late voeding, wel inbakeren, niet inbakeren, lampje aan, lampje uit, aromatische druppeltjes, tingelende muziekdoosjes etc. etc.)  en ook al veel op internet gezocht, maar nog nergens de gouden tip...

Is er iemand hier op het forum met bruikbare tips, want wij weten het niet meer......
 
hallo,
ik kan best begrijpen hoe je je voelt al die slapeloze nachten wij hebben pas een zoontje erbij hij is nu 9 weken en heb nog een dochter van vier en een half.
mijn dochter was een hele lieve baby melde zich alleen om de drie uur voor de fles maar onze zoon, is echt een lastige baby slaapt nog steeds niet door, terwijl mijn dochter met zeven weken doorsliep.
onze zoon is ook heel onrustig,word bij ieder geluidje wakker en huilt ook veel.
het is echt vervelend,maar hij is goed op zijn gewicht en ik geef hem deze week nog de nachtvoeding,en dan laat ik hem snachts gewoon huilen.
na een paar dagen is hij eraan gewend. op een ggeven moment hangt het je de kont uit en ik had gevraagd aan het bureau en hun zeiden ook dat het geen kwaad kon.je moet er alleen goed tegen kunnen ben eens benieuwd hoe het gaat lopen.misschien kun jij het ook eens proberen om niet de kamer op te gaan hoe moeilijk het ook klinkt ze vallen uiteindelijk toch weer in slaap.
 
hoi hier zelfde probleem gehad   mijn zoontje 3 maanden werd van begin ingebakerd   (zijn ze op de couveuse afdeling meebegonnen en thuis kreeg ik hem niet bed zonder die doeken...   maar na tijdje woelde hij zich gewoon uit de doeken en het was al helemaal een rampals zijn speentje uit zijn mond viel  ..
na veel gezoek op het net ben ik op site van de bakerzak gekomen en heb uit alle ellende zo`n ding besteld.. en ja het werkt hier wel   hij slaapt de nachten weer door en wij ook.. wat dat speentje betreft   we geven het hem gewoon niet meer ook overdag niet   was wel ff doorzetten maar nu pakt hij zijn duimpje en spuugt de speen uit  
hoop dat je er wat aan hebt groetjes anouk
 
GELUKKIG !
net toen we er moedeloos van werden het niet meer zagen zitten, besloot Inge door te gaan slapen. Sinds een dag of 5 is het heerlijk rustig 's nachts en kunnen we allemaal weer doorslapen. We horen haar niet tot half acht 's ochtens (laatste fles om 19.15u). Het zal dus vast weer zo'n ontwikkelingssprong geweest zijn....en zullen er nog ongetwijfeld meer volgen !

groetjes
Marieke
 
Terug
Bovenaan