inbakeren -> nauwelijks wakker

A

Anoniem

Guest
ik heb eerst een week de inbakerzak geprobeerd maar nu in overleg met het cb toch maar begonnen met echt inbakeren. Gister heb ik een doek meegekregen om te proberen en omdat hij gister zijn prikken heeft gehad ben ik vandaag begonnen.
Ik moet zeggen, een wereld van verschil!! Eerst kon hij alleen slapen wanneer het echt donker is en nu valt hij gewoon in slaap.
Ook slaapt hij langer door, hij wordt weleenswaar iedere 3 kwartier wakker maar na een paar minuten  kletsen valt hij weer in slaap. Nu heb ik ook een boekje meegekregen over regelmaat en inbakeren en daar staat in dat ik hem na de eerste grote gaap naar bed moet brengen. Wat wil nu, als hij wakker wordt krijgt hij zijn fles dan even in de box maar na een half uur nadat hij wakker is geworden begint hij alweer te gapen en is alweer klaar om naar bed te gaan. Is dit niet te snel op elkaar? Als ik hem in bed heb gelegd is hoor ik hem vaak nog 20 tot 25 minuten kletsen en dan is het stil.
Zal dit komen omdat hij slaap aan het inhalen is, gister zijn prikken heeft gehad waar hij veel last van had of heb ik gewoon een slaapbeertje die eindelijk aan zijn rust komt?

Robin is nu 8,5 week, hoe lang is jullie baby gemiddeld wakker?

groetjes corine

ps slaapt hij eindelijk een keertje zonder te mopperen, ben ik daar weer onzeker over....... het is ook eigenlijk nooit goed!

hoi hoi

ik baken sverre ook in maar niet altijd en ook niet met de doeken. die je er voor moet gebruiken . gebruik zelf handoeken en gaat supper goed. maar bij ons help het wel. baken hem niet altijd in omdat hij het niet altijd nodig heeft en als hij met zijn armen loopt te maaien/graaien dan doe ik het wel en als hij veel wakker is. ik heb hem dan ingewikkeld en slapen maar na een tijdje.

wat jij hebt nu van is dat wel goed heb ik ook gehad. sverre heeft tot week 9 veel gehuilt en wakker geweest en in eens sliep hij dat was wel effen wennen voor mij. had gewoon tijd over tussen de voedingen.

van de prikken reageert hij verschillend op eerste keer brullen en hangerig 2e keer koorts en nu dinsdag de 3e keer hangerig en veel huilen.

nou doei deoi lucy

Hoi hoi,

Heerlijk he, als je kleintje door het inbakeren ineens heerlijk kan slapen! Ik wou dat wij ook eerder met inbakeren waren begonnen. Toen ons dochtertje 3 mnd was zijn wij op aanraden van het cb begonnen met inbakeren. Ook ik heb het boekje inbakeren brengt rust mee gekregen. Voor ons was het ook een wereld van verschil. De 3 R-en hadden we er al wel in, maar ze was onrustig met haar armen waardoor ze niet kon slapen.
Wij hebben de inbakerdoeken van Pacco gekocht, heel handig met klittenband en makkelijk in gebruik.

Toen wij met inbakeren begonnen, ging dat precies zo als in het boekje beschreven, na een paar dagen ging ze helemaal terug in haar oude ritme en kon dus niet slapen. Dit was na 1 of 2 dagen weg. Nu is ze bijna 5 mnd en moeten we straks beginnen met afbouwen. Dit vind ik wel lastig, want ik merk dat ze er nog niet aan toe is om af te bouwen.

Je schreef dat jullie kleintje nu veel slaapt. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje. En jullie zoontje heeft nu rust kunnen vinden door het inbakeren. Ik kon het ook haast niet geloven dat onze dochter zoveel sliep. Maar ze geven het zelf aan. Overdag moet ik soms met het inslapen nog weel 1 of 2 keer naar boven om de speen erin te doen. Maargoed dat is niet zo erg.
Doordat je zo intensief met je kleintje bezig bent en goed kijkt leer je heel veel over je kindje.

Succes en geniet ook even van de tijd voor jezelf om te rusten oid.

Groetjes Sylvia

Hoihoi,
Wij zijn begonnen met inbakeren toen Thijmen een week of 7 was. Thijmen had veel krampen en was is erg beweeglijk en huilde erg veel.
Wij bakeren ook in met de doek van Pacco. En heb ook het boekje gehad van de regelmaat.
Gaat erg goed, maar wij gebruiken geen speentje, want dan blijven we lopen. Dit raadde de  consulente ook af. Wij gebruiken hem alleen in de wandelwagen en we bakeren ook in in de wandelwagen.
Ik heb heel wat afgehuild toen ik ermee begon, leek zo zielig, maar toen we gelijk resultaat boekten met beter slapen en een vrolijker kind is het het helemaal waard.
Thijmen is nu 13 weken en zijn nog niet aan het afbouwen.
Het is echt inbakeren/ slapen/ uitbakeren/ eten/ aandacht/ inbakeren/ slapen enz
Gaat erg goed.
Thijmen slaapt ook veel, maar een baby hoort eigenlijk ook veel te slapen.
Wij geven de baby's meestal te veel prikkels zodat ze wakker blijven, zoals een mobiel boven de box, muziekjes enz.
Wij vinden het heerlijk om met een baby te knuffelen, spelen,  wat drukker te doen enz. Maar dan help je ze over de slaap heen.
Ik vond het in het begin heel erg dat ik minder kon knuffelen, moest erg wennen, maar nu heb ik ook weer wat tijd voor mezelf en het huishouden enz.
Dat was ook wel een verademing.
Nu begint er meer regelmaat in te zitten en nu slaapt hij zelfs van 23u tot 6u/7u.
Had ik weken geleden niet kunnen denken.
Thijmen vind de doek niet altijd even leuk. Hij weet precies hoe laat het is als ik hem erop leg en moet altijd even huilen. Hij huilt zich ook altijd een paar minuten in slaap.
Succes verder met je slaapkopje!!!
Groetjes

Hi,

Ook wij zijn in januari begonnen met handelen volgens 'Regelmaat & Inbakeren'. Alleen bakeren wij niet in, onze kleine meid heeft genoeg aan regelmaat. Het is inderdaad zo, en dat is waar je vraag over gaat, dat het in het begin lijkt alsof je kindje de hele dag slaapt. Maar als de weken vorderen, blijven ze heus al langer wakker. Nu is het voor jouw kindje nog een half uurtje, onze dochter is nu 15 weken en kan soms al tot 2 uur achter elkaar wakker zijn (meestal redt ze dit alleen 's ochtends). Ik moet zeggen dat zowel ons meisje als wijzelf veel blijer zijn geworden door te handelen volgens dit principe.

Niet onzeker zijn: een baby slaapt nu eenmaal meer dan dat ze wakker zijn!

Groetjes, Dee

Mijn zoontje is vanaf 4 weken ingebakerd geweest en ook wij hebben ons aan de regels van regelmaat en rust gehouden. In het begin was hij ook vaak maar een minuut of 30 beneden als hij weer in zijn oogjes begon te wrijven en te huilen. Helaas bleef Jim te kort slapen, dus op een gegeven moment heb ik het direct eten geven als hij uit bed kwam moeten stoppen, omdat hij met 3 maanden nog steeds op 8 voedingen zat. Hij is nu 5 maanden en sinds een maand volledig uitgebakerd, hij slaapt nu in een slaapzak met mouwen en dat gaat redelijk goed, hij blijft wat onrustig en helaas nog regelmatig wakker 's nachts.

gr Christa

hey dee,

we hebben veel overeenkomsten zo te zien: wij handelen ook al sinds de geboorte van ons zoontje volgens dat boek van ada blom!
mijn zusje had dat van het cb gehoord voor haar zoontje en mij aangeraden dat boek al voor de bevalling te lezen, dus dat heb ik gedaan. meteen nadat we uit het ziekenhuis kwamen hebben we ons aan de regelmaat-adviezen gehouden en dat werkt!! ons zoontje slaapt vanaf het begin van 23 tot 8 uur met  1 keer 20 minuten wakker om te drinken tussendoor. hij huilt ook bijna nooit, zo fijn!
ik kan dus iedereen dat boek aanraden, het werkt echt!!!
en dee, waar kom je eigenlijk vandaan?

groetjes,
*bijnaeenbaby*

en nu nog even voor happybee:
nee, het is niet raar dat je je kindje  al na een half uur weer in bed doet. wij deden dat volgens dat boek van ada blom ook toen ons zoontje nog jonger was en dat ging perfect! hij is echt een vrolijk en zoet mannetje door die regelmaat, het werkt echt goed! nu is hij 17 weken en is hij meestal 75-90 minuten per keer wakker en 's avonds ongeveer 2 uur per keer. we brengen hem nog steeds naar bed bij de eerste gaap/in z'n ogen wrijven. door veel te slapen wordt je kindje echt blijer en gezonder, baby's hebben dat gewoon nodig!

succes!
groetjes,
*bijnaeenbaby*

Terug
Bovenaan