inbakeren.. help!

Hallo mama's!

mijn dochtertje is nu bijna (over een week) 6 maanden en ze heeft altijd ingebakerd in bedje gelegen omdat ze simpelweg niet in slaap komt als ze "los" ligt. Ze ligt door haar eigen onrustigheid voor ze in slaap valt nog even te woelen maar ze kreeg zich niet los gewurmd. Nu wordt ze natuurlijk steeds sterker en het inbakeren wordt lastig, want ze trekt alles los met het woelen. Waardoor ze meteen weer wakker wordt en ze met haar armpjes in de lucht aan het zwaaien is... Ik heb al geprobeert om haar als ze slaapt los te maken, om het een beetje aan te leren dat ze los kan slapen, maar dan is ze na 5 min. al weer huilend wakker.

Ik wikkelde haar eerst in een hydrofiele luier in, en nu met een wat grotere inwikkeldoek, maar ook daar is ze te sterk voor geworden.

Ik hoop dat iemand misschien tips heeft, om haar "los" te leren slapen, of om haar op die manier in te bakeren dat ze wel ingewikkeld blijft liggen.

Alvast bedankt!

Groetjes Bren, mama van Nadia.

Hoi,

Kijk eens op de site van de bakerzak. Misschien is dat iets voor haar. Onze zoon heeft hier tot 11 maanden ingelegen. Verder heb je ook de paco doeken ook geschikt voor oudere babies. Via Google kan je beide sites vinden.

Uitbakeren kost wel even tijd, je moet niet te snel resultaat verwachten. Is ze er nog niet aan toe dan zou ik inderdaad nog even wachten en het op een later tijdstip weer proberen.  

Sterkte ermee.

Groetjes Marian

Hai,

Herkenbaar hoor! Hier was Renée er met zes maanden ook nog niet aan toe om af te bouwen, al wordt dat wel geadviseerd. Ik had de paccodoeken en hier kon ze tot zeven maanden nog goed mee overweg. Hierna heb ik een soort bakerzak aangedaan. Ik heb hiervoor een gewone (kleine) slaapzak gepakt en daar de armsgaten van dichtgemaakt. De halsopening mag echter niet te groot zijn, zodat ze er niet in kan zakken of er half uit kan kruipen.

Ik wist niet hoe lang ik het nodig zou hebben, dus een bakerzak vond ik toen een beetje overdreven. Echter de bakerzak is een stuk veiliger en uiteindelijk heeft Renée pas sinds een week haar armen los... en gaat dit goed. Kortom, ik had de aanschafprijs er allang al weer uitgehad!

De bakerzak is dus echt een aanrader, hij is veilig door het ingenaaide hesje!

Groetjes en succes, Nynke

Hallo,

Onze dochter heeft ook de eerste maanden in de bakerdoeken gelegen. Toen deze doeken te klein werden, had ze nog steeds veel behoefte aan geborgenheid. Het "los slapen" wilde gewoon (nog) niet lukken. Toen hebben we een bakerzak gekocht (www.debakerzak.nl) en het is écht een ideaal ding!! Wij hebben haar hier tot ongeveer 11 maanden in gehad. Toen zijn we overgestapt op een slaapzakje met lange mouwen en nu slaapt ze in een slaapzak zonder mouwen. Het gaat goed en ze slaapt als een prinsesje!! Ik kan het je alleen maar aanraden en je veel succes wensen!!

Groetjes Snuffel

Moeders bedankt!

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen... de bakerzak of de pacco doek..
Ik ga er nog eventjes over denken maar in ieder geval bedankt!!

Groetjes Bren.

Hoi,
Mijn zoontje was al heel snel te sterk voor inbakeren. Heb toen inderdaad de armsgaten van een slaapzakje dichtgemaakt. Ging perfect! Mijn dochters heb ik ook lang ingebakerd. Vond het alleen lastig bij warm weer, omdat je ze dan liefst zo min mogelijk aan doet.
Ivy

Op de site www.debakermat.nl kun je ook veel informatie vinden over inbakeren.
Hier zijn ook inbakerdoeken te bestellen voor verschillende gewichtsklassen.
Leuke informatieve site  

waar ik zelf veel aan heb gehad is het boek 'regelmaat en inbakeren' . Met de eerste 3 maanden rond gelopen, met de tweede dreigde het ook die kant op te gaan, die heeft tot ongeveer 6 mnd ingebakerd geslapen (sliep meteen goed zelf toen we er mee zijn gestopt). Toen ik zwanger was van de derde heb ik heb boek gelezen van Ria Blom en de 'regels' vanaf de geboorte toegepast. Hij was soms erg onrustig, vaak wakker tussendoor, maar ze kunnen echt leren zelf in slaap te vallen! Succes ermee.

Terug
Bovenaan