inbakeren:matig positief

Hallo

Wie heeft er ook ervaring met inbakeren.?
Ben nu twee weken bezig met inbakeren en ben gematigd positief. Mijn zoon jonas van 11 weken sliep snachts al goed maar is door het inbakeren in de ochtend 2 uur langer gaan slapen. Hij slaapt nu tot 8 uur ipv 6 uur. Dat is fijn. Ook vind ik hem over het algemeen wel wat rustiger geworden.
Ik ben gaan inbakeren omdat hij overdag niet sliep in zijn eigen bedje.  Hierover ben ik minder positief. Ten eerste gaat het te slapen leggen nog steeds met veel gebrul. Vaak langer dan de toegestane 30 minuten van Ria Blom. En hij wordt na een slaapje van hoogstens een half uur bijna altijd  te vroeg wakker en blijft dan huilen tot zijn volgende voeding. Als je het boek van Ria Blom lees, dan zou inbakeren het wondermiddel zijn tegen niet slapende babies. Helaas is dit resultaat voor de situatie overdag nog uitgebleven. Ik combineer het ook met de  regelmaattheorie van Ria Blom. Maar helaas. Zou er nog hoop zijn dat hij overdag goed gaat slapen??
ik ben er een beetje radeloos van.
Groetjes
Tania  

Hey Tania

Wij hebben hier pcies hetzelfde meegemaakt met ons zoontje zoals jij het beschrijft. Wilde absoluut niet boven in ze bedje slapen, echt een ramp. Ik heb het 1x volgehouden en hem 2,5 laten huilen....een ramp zat met kromme tenen op de bank. Ook natuurlijk het ria blom boekje erbij gehaald. Verschillende inbakerdoeken geprobeerd & de bakerzak. Dit hielp wel tegen zijn wapperende handjes maar met slapen in ze eigen bedje boven niet. Uit eindelijk zijn wij bij een osteopaat geweest (totaal 4 behandelingen, hier is Mick stukken rustiger van geworden. En wat bij ons denk de uitkomt was....slapen op ze buik. Mick slaapt vanaf 10 weken op ze buik, in het begin vond ik het best eng, maar van de osteopaat moest hij ivm met ze afvlakkende hoofdje veel op ze buik liggen. Dus dat hebben we toen veel in de box gedaan, daardoor had hij snel een sterk nekje en draaide die daar heel goed mee. En zo kwamen we der achter dat ie op ze buik onwijs goed sliep. Voor me eigen gemoedsrust hebben we toen een aerosleep aangeschaft, dit leg je op zijn matras en stel dat hij met ze neusje plat op matras komt te leggen kan die door de honingraat motief blijven doorademen.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal. Misschien is op ze buikslapen voor jullie ook de oplossing. Maarjah is wel iets waar je zelf helemaal achter moet staan. Want ik heb van zat mensen te horen gekregen, ik zou hem nooit op ze buik laten slapen zo vroeg. Maar ik vond het in het begin ook eng deed het alleen als hij in de box lag. En later voelde het zo goed en vooral vertrouwd.

Suc6

Doei Doei

Terug
Bovenaan