Inbakeren met 7 maanden

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje: sinds mijn dochter 3 maanden oud is, bakeren wij haar in voor ze gaat slapen. Nu is ze ruim 7 maanden en nog steeds heeft ze de inbakering nodig om met haar onrustige lijfje toch in slaap te vallen. Maar sinds kort wordt ze 's nachts wakker en wij weten niet hoe ze het doet, maar ze ligt in de meest rare houdingen en hoeken in haar bedje. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en hoe lang moeten wij nog doorgaan met het inbakeren?
 
Hoi Dimphy,

Hoe lang je er mee door moet gaan, verschilt per kind. Onze dochter heeft zo'n maand of twee/drie ingebakerd geslapen, ook vanaf een leeftijd van drie maanden. We hebben toen het inbakeren langzaam afgebouwd en sindsdien gaat het goed. We hadden zo'n inbakerslaapzak van Pacco en zijn ermee begonnen het binnenzakje weg te laten. Nu slaapt ze in een gewone slaapzak. Je kunt het gewoon even uitproberen, werkt het niet dan baker je haar gewoon weer in. Er zijn kindjes die tot hun tweede of soms derde jaar ingebakerd slapen. Ik zou me er geen zorgen over maken. Er komt vanzelf een tijd dat ze het niet meer nodig heeft. Zij vindt het kennelijk prettig om zo te slapen en niemand heeft daar last van toch?

Volgens mij heeft dat beweegelijke gedrag 's nachts vooral met de leefijd te maken, met het verwerken van de indrukken van de dag. Onze dochter ligt soms ook op de meeste vreemde manieren dubbelgevouwen in bed. Je kunt en hoeft daar volgens mij niets aan te doen. Het lijkt mij in ieder geval geen optie om je kindje vast te leggen in bed. Ik denk soms ook wel eens van ligt dat nou lekker? Ik leg haar, voordat wij naar bed gaan, vaak nog wel even 'recht', maar voor de rest niet.

Groetjes en succes! Lize
 
Je hebt inderdaad speciale slaapzakken waarbij je het kindje vastlegt en in ieder geval niet meer zo woelt. Bij diegene die ik bedoel, zijn de armpjes wel vrij om te bewegen, alleen de beentjes liggen wat vaster.
Ik heb het dan niet over een inbaker slaapzak hoor....op het kinderdagverblijf waar ik heb gewerkt had één van de kindjes in mijn groep zoiets, omdat ze iedere keer ging staan in haar bed en steeds omviel.
 
Onze dochter Aminah heeft net als jou baby tot ongeveer 7 maanden ingebakerd gelegen. De vrouw waarvan we de inbakerdoeken kregen vertelde erbij dat op het moment dat de baby te beweeglijk wordt er gestopt moet worden met de doeken. Het kan namelijk zo zijn dat de baby zich op haar buikje draait terwijl ze ingebakerd is.
Het kostte ons na de inbakerperiode ongeveer 3 slapeloze nachten waarna onze dochter met een speciale slaapzak leerde te slapen (zie het verhaal van Shirley). Ze slaapt nu goed zonder hulpmiddelen. Het is vaak gewoon een kwestie van tijd.
 
Jeetje ik schrik wel van jouw reaktie papa. Onze dochter draait zich nl inderdaad ook om terwijl ze ingebakerd is. Tot nu toe wordt ze daar zo boos van, dat ze het hele huis bij elkaar schreeuwt. Ga maar snel op zoek naar de inbakerslaapzak van pacco.
 
Terug
Bovenaan