inbakeren overdag???

Hoi,
Ik ben sinds twee dagen begonnen met inbakeren. Ik heb namelijk pas volgende week een afspraak met de arts van het consultatieburo. Dus ik dacht ik begin alvast. Het is ons tot nu toe erg goed bevallen. Maar ik wou graag weten, hoe ik dat overdag moet doen? Moet ik overdag ook inabkeren of is dat iets dat alleen 's nachts moet gebeuren?
Ook wil ik graag weten of je het kindje ingebakerd moet voeden of juist daarna in moet bakeren?
En als laatste.......stel nou als hij van voeding tot voeding slaapt; wanneer kunnen de doeken eraf? Want het lijkt mij namelijk niet fijn om de hele dag vastgeklemd te zijn. Het kind moet ook bewegingsvrijheid hebben, lijkt mij!!
 
Hoi Anoniem,
Wil graag even reageren op je oproep, niet omdat ik alles precies weet, maar wel omdat ik mijn ervaringen wel graag met je wil delen. Wij zijn begonnen met inbakeren toen mijn dochtertje rond 3,5 maand oud was. Zij was erg beweeglijk en slaapt erg weinig. Zij sliep toen 2 a 3 keer per dag. Omdat zij van de voeding erg moe werd gaf ik haar voor een slaapje een voeding. Als ik zeker wist dat er geen boertje meer dwars zat (ongeveer een 15 minuten erna)bakerde ik haar in en legde ik haar in haar bedje. Als ze wakker werd liet ik haar lekker spelen en doen, tot het weer tijd werd voor het volgende slaapje.

Veel succes met het uitzoeken wat er voor jullie het beste werkt!
 
Hoi,
Ik baker mijn zoon (nu 4 mnd) in sinds z'n 4e week. Hij was erg onrustig en hield zichzelf wakker door z'n maaiende armpjes.
Ik doe dit dag en nacht! En 't bevalt mij tot nu toe uitstekend. Maar of je het overdag ook doet, hangt ook af van je kindje. Mijn kindje was echt extreem onrustig en kan echt niet slapen als hij 'los' ligt, terwijl hij juist veel slaap nodig heeft. Hij vindt 't inbakeren echt een feest!
Ik doe 't als volgt:
Als hij wakker wordt: losmaken.
Mee naar beneden, even gezellig spelen in de box, of (als hij erge honger heeft) gelijk drinken.
Na het drinken even gezellig babbelen op schoot of samen een beetje spelen.
Dan weer zelf spelen in de box.
Na ongeveer 2 uur is hij echt weer moe. Dan breng ik hem weer naar z'n kamer, baker hem in en leg hem in z'n bedje.

Bij de eerste voeding 's morgens laat ik hem wel eens in de doeken zitten. Dan ligt hij een lekker bij ons in bed te drinken. Daarna maak ik hem los en speel ik in bed nog wat met hem.

Mijn ervaring is, dat hij genoeg bewegingsvrijheid heeft overdag. Het inbakeren hoort hier echt bij het slapen. En... het gaf ons enorm veel rust! Wat een verademing, dat hij eens fatsoenlijk sliep!

Er is trouwens een handig boekje: Inbakeren brengt rust, van Ria Blom.

Heel veel succes met dit fantastische "hulpmiddel" inbakeren!

Groeten, Els
 
Hoi!

't Is echt niet zielig voor je kindje hoor, onrustige baby's vinden het juist fijn! Hij was in jouw buik net gewend aan die kleine ruimte, lekker warm en behaaglijk, en dan wordt 'ie de grote wereld in gelanceerd: weg lekker holletje! Je kind wordt en rustig van en kan zich zo ontspannen. Het werkte bij ons ook fan-tas-tisch!
 
Boekje Ria blom echte aanrader! Op vaste momenten bakeren zodat je kind weet waar ie aan toe is. Net zoals Els hierboven omschrijft. Doe je het 's nachts wel en overdag niet dan weet je kind niet wat je van hem verlangt. Duidelijkheid, regelmaat, en rust maken bakeren tot een succes!
Sterkte,Jamine.
 
Terug
Bovenaan