Inbakeren: stoppen of doorgaan???

Hoi,

Ik zit met het volgende: mijn dochter is nu 17 wkn oud en sinds haar 10e week bakeren wij haar in. Ze heeft 3 wkn in het ziekenhuis gelegen vanwege reflux en daar kwamen we erachter dat ze erg met haar armpjes maaide. We zijn toen begonnen met doeken en daarna met de pacco. Dit hebben we 2 wkn kunnen volhouden en toen kreeg ze haar prikje. Ik heb haar toen in een bakerzak gedaan en dit ging heel goed, dus hiermee doorgegaan. Nu sinds 1,5 week slaapt ze slecht. Is vaak na 45 min alweer wakker, huilt wat en valt soms weer in slaap maar soms ook niet en huilt net zolang tot ik haar eruit haal. ( laat haar soms een uurtje liggen in de hoop dat ze in slaap valt). Haar ritme wat we hadden (regelmaat) is een beetje weg. Ze is te lang op voordat ze haar voeding krijgt en dan te moe om de fles op te drinken. Sinds deze week op het kdv en daar slaapt ze 3 x 45min. Daar zijn ze extra flessen gaan geven omdat ze zo slecht drinkt. Hier ben ik het niet mee eens want straks heb ik een kind dat ieder uur wil.
Nu vraag ik me af, zou ze soms wakker worden door het inbakeren? Dat ze daar last van heeft? Ze begint haar handjes te ontdekken en kan daar nu niet bij. Zal ik stoppen en kijken hoe of wat, of toch weer in de pacco? Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Hoor het graag!!

Groetjes
Marieke en Floortje
 
Hi,

Mijn dochter heeft dat ook (30-6) en heb het al even zonder pacco geprobeerd ('s nachts) dat was echter ook geen succes. Ik ben dus gewoon weer pacco gaan gebruiken en de ene dag gaat het beter dan de andere dag.....

Even Oei ik groei, op nageslagen van de week en volgens het boek hebben ze rond deze leeftijd een hele lange groeispurt. Tijdens deze groeispurt drinken ze niet fantastisch en hebben ze veel troost nodig. Deze spurt duurt ca 5 weken..... dus wordt onrustige tijd!!

Je kan natuurlijk even proberen zonder pacco of inbakerzak, maar mij is het absoluut niet bevallen! Misschien is tijdelijk een kleiner flesje melk wel handig, zodat ze toch haar voeding binnen krijgt. Ik geef bv en mijn dochter ligt nu ook vaker aan de borst, vertrouw erop dat het vanzelf weer beter gaat.

Groetjes Nynke
 
Hoi Marieke,

Ik heb met mijn zoontje ook enorm lopen 'hanessen' met inbakeren enz. Hij sliep heel slecht overdag en 's avonds zonder de doeken.  Toen mijn zoontje 4.5 week was kreeg hij eczeem waardoor het inbakeren op de pacco manier taboe werd want dat gaat broeien en kan dus echt niet met ezceem. Ik ben toen op zoek gegaan en via via terecht gekomen op de site van bakerzak.nl
Dit was voor ons het Eureka! Ik kan het iedereen aanraden die z'n kindje op een vriendelijke manier toch iets meer geborgen wil geven. De heftige schrik reactie's die Merijn uit z'n slaap hielden waren voorgoed verleden tijd, en al na drie dagen ging hij met een lach op z'n gezichtje de zak in. Nooit meer problemen gehad. Inmiddels is Merijn bijna 20 weken. De bakerzak kan gebruikt worden tot ongeveer 1 jaar.
Hopelijk heb je er wat aan.
 
Terug
Bovenaan