Inbakeren stoppen?

Hallo allemaal,
Ons dochtertje is morgen 10 weken en slaapt sinds dat ze een week of 3 is ingebakerd. Ze kon niet in slaap vallen zonder dat ze bij ons lag. Door het inbakeren lukte dit wel. Nu wordt ze dus morgen 10 weken en haar middag slaapje en vanaf 19 uur tot Smorgens slaapt ze ingebakerd. Vanaf haar fles om 23 uur slaapt ze door tot een uur of 5 en dan valt ze weer in slaap met haar speentje. Het alleen inslapen om 19 uur lukt nu sinds een halve week ook alleen. Heel soms moeten we nog een ruisje aanzetten om haar in slaap te laten vallen, maar dat is nog maar een enkele keer. Haar ochtend slaap en in de na middag slaapt ze dus niet ingebakerd. Meestal gaat dit goed, soms wordt ze dan steeds wakker.
Wat denken jullie? Zou ze al toe zijn aan het slapen zonder inbakeren?

Hier een zoon van 13 weken die zo met zijn handjes maait in bed dat we hem inbakeren. Zie er zo tegenop om dit af te bouwen. Maar op het kdv, waar hij nu 1x in de week en straks 2x in de week naartoe gaat doen ze dat niet. Ik weet niet goed wanneer ze er aan toe zijn, vrees dat je er op een gegeven moment gewoon aan moet geloven.. helaas ?

Wij hebben het destijds bij mijn dochter probleemloos afgebouwd (pacco) bij 3,5 maand. Nu probeerde ik het voor mijn zoon bij 8 weken ivm opvang waar ze niet inbakeren, maar dat lukte helaas nog niet - hij heeft nog te weinig controle over zijn armpjes. Over een paar weken proberen we het weer!

Mag ik vragen hoe je het afbouwen met 3,5 maand destijds heb gedaan? Wellicht ook een manier voor ons om te proberen. Heb het idee dat als hij iets heeft wat hij vast kan houden (klein doekje of knuffeltje van hydrofiel) sowieso rustiger is met zijn armpjes. Vrijdag krijgt hij zijn eerste vaccinatie en dan mag je ze niet inbakeren. Dus heel benieuwd hoe dat gaat.

Terug
Bovenaan